למה חובה לקחת חומצה פולית

(0)
לדרג

מחקר חדש מביא עדויות נוספות לפיהן נטילת חומצה פולית לפני ההריון עשויה להפחית את הסיכון ב-40% להתפתחות הפרעות מהספקטרום של אוטיזם

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר מבוסס-אוכלוסייה שכלל קרוב ל-85,000 ילדים בנורבגיה, עולות עדויות נוספות לפיהן נטילת חומצה פולית לפני ההריון עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות אוטיזם. מהתוצאות שפורסמו במהדורת פברואר של כתב העת JAMA, עולה כי בילדים לאימהות שנטלו תוספי חומצה פולית בשלב מוקדם במהלך ההריון, נרשמה ירידה של 39% בסיכון לאוטיזם.

ממחקר קודם עלה כי נטילת תוספי חומצה פולית סביב תקופת ההפרייה עשויה להפחית את הסיכון למומי צינור עצביים ביילוד. לכן במספר רב של מדינות המליצו לנשים ליטול חומצה פולית באופן יומי, כחודש לפני ההפרייה המתוכננת.

אותו מחקר כלל למעלה מ-700 ילדים לפני גיל בית-ספר, והחוקרים מצאו כי בילדים לאימהות שנטלו תוספי חומצה פולית במינון יומי של לפחות 600 מיקרוגרם במהלך החודש הראשון להריון, נרשמה ירידה של 38% בסיכוי לאוטיזם או תסמונת אספרגר.

בסקירה הנוכחית, החוקרים ביקשו להעריך את הקשר בין נטילת תוספי חומצה פולית החל מארבעה שבועות לפני כניסה להיריון ועד שמונה שבועות לאחר מכן, ואת הסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כולל הפרעה אוטיסטית, תסמונת אספרגר והפרעות לא-ספציפיות אחרות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-85,000 ילדים שנולדו בין השנים 2002-2008 שלקחו חלק במחקר Norwegian Mother and Child Cohort Study. הגיל הממוצע של הילדים בתום המעקב במרץ 2012 עמד על 6.4 שנים.

מהתוצאות עלה כי 270 מהילדים אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. מבין אלו, 114 אובחנו עם הפרעה אוטיסטית, 100 עם הפרעה לא-ספציפית ו-56 עם תסמונת אספרגר. מבין הילדים לאימהות שנטלו תוספי חומצה פולית בשלב מוקדם במהלך ההיריון, 0.10% אובחנו עם הפרעה אוטיסטית, זאת לעומת 0.21% מהילדים לאימהות שלא נטלו את התוספים.

בכל מקרה, הממצאים אינם מוכיחים קשר סיבתי בין נטילת תוספי חומצה פולית ובין סיכון מופחת להפרעה אוטיסטית. עם זאת, הם מספקים בסיס לערוך מחקרים נוספים להערכת גורמים גנטיים ומנגנונים ביולוגיים אחרים העשויים להסביר את הקשר הזה.

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום