מתח בעבודה לא גורם לממאירויות

(0)
לדרג

מחקר חדש לא מצא קשר ישיר בין מתחים בעבודה להתפתחות סוגי מחלות ממאירות של המעי הגס, הריאה, השד או הערמונית

מאת: מערכת zap doctors

במאמר חדש שפורסם במהדורת פברואר של כתב העת BMJ, מדווחים חוקרים כי אין קשר בין מתחים הקשורים במקום העבודה ובין התפתחות סוגי מחלות ממאירות של המעי הגס, הריאה, השד או הערמונית.

החוקרים כותבים כי כ-90% מהממאירויות נקשרו עם גורמי סביבה ואורחות חיים, אך העדויות בנוגע לקשר עם גורמים אחרים, כולל גורמים פסיכו-סוציאליים, אינן חד-משמעיות. התגובה הפיזיולוגית למתחים מתאפיינת בהגברת ההפרשה של הורמונים מהמוח. סמני דחק אלו מעוררים ומתחזקים את התגובה הדלקתית הכרונית, המשחקת תפקיד בעידוד והתקדמות ממאירויות.

במטרה לקבוע אם קיים קשר בין מתחים במקום העבודה ובין הסיכון למחלות ממאירות, החוקרים ערכו סקירה של נתונים שנאספו מ-12 מחקרים מרחבי אירופה, כולל דנמרק, פינלנד, צרפת, הולנד, שבדיה ובריטניה, בין השנים 1985-2008, וכללו למעלה מ-116,000 משתתפים. בסקירה, משתתפים שאובחנו עם ממאירות לפני המחקר הוצאו מהמחקר, וכך גם אלו שאובחנו במהלך השנה הראשונה למעקב.

בתחילת המחקר, המשתתפים היו בגילאי 17-70 שנים. במדגם זה 5,765 משתתפים פיתחו ממאירות במהלך מעקב ממוצע של 12 שנים, 522 פיתחו סרטן מעי גס ורקטום, 374 פיתחו סרטן ריאות, 1,010 פיתחו סרטן שד ו-865 פיתחו סרטן ערמונית.

בכל המחקרים שנכללו בסקירה, מתחים פסיכו-סוציאליים במקום העבודה הוגדרו כמתחים בעבודה. בכל מקרה, לאחר שנלקחו בחשבון גיל ומין המשתתפים, החוקרים לא זיהו קשר בין מתחים בעבודה ובין הסיכון הכולל למחלות ממאירות.

מרגישים טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום