רמב"ם ואבי העורקים: סיפור הצלחה

(0)
לדרג

בכנס בנושא אבי העורקים, חשף פרופ' גיל בולוטין את נתוני ההצלחה המרשימים של בית החולים רמב"ם ב-2012. "התמותה היתה נמוכה משמעותית מהממוצע האירופי"

מאת: מערכת zap doctors

"חולי הלב שנותחו בשנת 2012 ברמב"ם היו מורכבים יותר, ולפי הסטטיסטיקה האירופאית היו צפויים ל-8% תמותה, אולם לשמחתנו התמותה של החולים אצלנו הייתה מתחת ל-3%. גם במקרים של הרחבת אבי העורקים או קרע שלו, מצב שהוא קטלני במקרים רבים", כך אמר פרופ' גיל בולוטין, מנהל מחלקת לב בבית החולים רמב"ם, בכנס הארצי החמישי שנושאו היה "אבי העורקים מתי נדלקת הנורה האדומה".

"למהירות התגובה והאבחון של כוחות ההצלה, המיון והמנתחים, יש חשיבות רבה, אבל בשורה התחתונה הכיוון שלנו פה ברמב"ם חיובי מאוד חולים עם אנאוריזמה (הרחבה) של אבי העורקים, עברו ניתוח גדול שכלל החלפה של אבי העורקים עם תמותה של פחות מ-3% - כמעט שליש מהתחזית האירופית", הוסיף בולוטין.

בנוסף, בכנס נבחנו טכנולוגיות הדמיה חדשות, טיפול בבעיות באבי העורקים בילדים, בלוקים במחלות גנטיות, ותוארו מקרים של החלפת כל אבי העורקים הפגוע בצינור מלאכותי - אחד הניתוחים המסוכנים והרגישים שמבצעים מנתחי לב.

את המתכנסים ריגש סיפורו של גבר בן 70 שסיפר איך שרד אירוע כמעט קטלני של קרע באבי העורקים, עם ניתוח ברמב"ם ממש בשנייה האחרונה של הדקה ה-90, ונשאר בחיים כדי לספר את סיפורו.

סובל מהלב? כדי לאבחן את עצמך לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום