איך מטפלים כיום בפרפור פרוזדורים?

(0)
לדרג

בכנס שייערך בקרוב במרכז הרפואי שיבא יוצגו השיטות החדשות לטיפול בפרפור פרוזדורים, הפועלות בשיטת גליו רדיו או הקפאה, ולא משאירות חתכים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

שיטות חדשות לטיפול בפרפור פרוזדורים יוצגו בכנס ארצי בנושא שייערך בקרוב במרכז הרפואי שיבא (20.2), ישתתפו בו מומחים מתחום הקרדיולוגיה מהארץ ומהעולם. מדובר בטיפולים באמצעות טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, הפועלות בשיטת גלי רדיו (RF ) או "הקפאה", שלא מייצרות חתכים.

מכשיר קריופלקס (Cryoflex) של חברת מדטרוניק לטיפול בפרפור פרוזדורים, מאפשר באמצעות המתכלים המתחברים אליו לבצע אבלציה כירורגית הן בחזה פתוח והן בגישה מזערית (חתך קטן). המכשיר פועל בשיטת הקפאה ומגיע לטמפרטורות של כמינוס 150 מעלות צלסיוס, ויוצר קוי צריבה עמוקים ומדויקים ברקמת הלב בזמן קצר.

חשוב לציין, כי לפי המלצות של קרדיולוגים ומנתחי לב היום, יש צורך בהוספת טיפול כירורגי לפרפור פרוזדורים בזמן ניתוח לב פתוח "שיגרתי" במידה והחולה סובל מפרפור פרוזדורים.

ד"ר לאוניד סטרניק, מנתח לב, מנהל יחידת פרפור פרוזדורים בשיב, אומר כי המכשיר מבצע אבלציה טובה ובטוחה, וגם ניתן להשתמש בו בניתוחים דרך חתך קטן ללא פתיחת עצם החזה.

פרפור פרוזדורים הינה הפרעת קצב הלב הנגרמת על ידי מספר רב של מעגלים חשמליים בפרוזדורים. מעגלים אלו גורמים להתכווצויות בלתי- סדירות של החדרים וחוסר התכווצות יעילה של הפרוזדורים. חוסר התכווצות עלייתי גורם להיווצרות קרישי דם בפרוזדורים המובילה לתסחיפים מוחיים. חולים אלו נזקקים למתן קומדין לדילול הדם. כמו כן, תפוקת הלב יורדת, והפרפור גורם להרגשת אי נוחות ופחד אצל החולים.

2% מכלל האוכלוסייה בישראל סובלים מהתופעה, כשמעל גיל 60 שכיחות התופעה עולה באופן משמעותי ובשיעור הולך ועולה ככל שהגיל מתקדם. מחקרים הוכיחו כי פרפור פרוזדורים, כגורם בלתי-תלוי, מעלה את שיעור אירועי המוח עד מאות אחוזים ומכפיל את התמותה. חולים עם מחלות לב שונות סובלים בחלקם גם מפרפור פרוזדורים.

ניתן לטפל בפרפור פרוזדורים על ידי תרופות או צנתור. במידה וטיפולים אלו לא מצליחים קיימות אופציות כירורגיות. השיטה הניתוחית לטיפול בפרפור פרוזדורים פותחה בסוף שנות ה-80 ונקראתMAZE (מבוך), והיא מצליחה להפסיק פרפור פרוזדורים ב-90% מהמקרים ויותר. החיסרון של הניתוח הוא במורכבותו, ולכן לא זכה לפופולאריות גבוהה בקרב מנתחי הלב בעולם.

סובל מהלב? כדי לאבחן את עצמך לחץ כאן.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום