סויה עוזרת להילחם בסרטן השד

(0)
לדרג

מחקר חדש טוען כי נמצא קשר ישיר בין צריכת סויה ושיעורי הישנות נמוכים יותר של סרטן השד, בעיקר בנשים לאחר-מנופאוזה ובנשים שנטלו Anastrozole

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Canadian Medical Association Journal עולה קשר בין צריכת סויה ושיעורי הישנות נמוכים יותר של ממאירויות של השד.

לדברי החוקרים, צריכת איזופלבונים בסויה בנשים עם ממאירות של השד, עוררה דאגה רבה בציבור, מאחר שלמרכיבים אלו השפעות אסטרוגניות חלשות ולאור היעדר עדויות קליניות בנוגע לבטיחות בחולות עם סרטן שד, תחת טיפול אנדוקריני אדג'וונטי.

החוקרים בחנו את הקשר בין צריכה תזונתית של איזופלבונים בסויה והישנות סרטן שד בתקופה שבין אוגוסט 2002 ועד יולי 2003, בנשים שקיבלו טיפול הורמונאלי אדג'וונטי. צריכת סויה נבחנה בתחילת המחקר, על-סמך שאלוני תזונה.

שיעורי התמותה הכוללים עמדו על 30.6% בנשים לפני-מנופאוזה (תסמונת גיל הבלות) ולא זוהה קשר בין שיעורי התמותה ובין צריכת סויה. בקרב נשים לאחר-מנופאוזה, באלו עם צריכת סויה ברבעון העליון נרשם סיכון נמוך משמעותית להישנות, בהשוואה לאלו ברבעון העליון, עם ירידה של 33% בסיכון להישנות הממאירות. עם זאת, לא זוהתה השפעה על משך ההישרדות הכולל.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין צריכת סויה ובין סיכון מופחת להישנות סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן ופרוגסטרון, בנשים לאחר-מנופאוזה ובאלו שנטלו Anastrozole. כדי לאשר את הממצאים, החוקרים קוראים לערוך מחקרים רב-מרכזיים גדולים ומחקרים אפידמיולוגיים נוספים.

מרגישה לא טוב? כדי לאבחן את עצמך לחצי כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום