תוספי סלניום, האם הם מועילים?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי תוספי סלניום מפחיתים את הכולסטרול אולם אינם מונעים מחלות לב וכלי דם, ואפילו עלולים להביא לעלייה בסיכון לסוכרת 2

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות סקירה חדשה עולה כי תוספי סלניום אינם מונעים מחלות לב וכלי דם, לפחות באנשים עם תזונה בריאה, ואף עלולים להביא לעליה בסיכון לסוכרת מסוג 2. ממצאי הסקירה פורסמו במהדורת ינואר של Cochrane Database of Systematic Reviews.

החוקרים כותבים כי תוספי סלניום לא הביאו לכל הבדל משמעותי בשיעורי התמותה עקב מחלות לב וכלי דם, או סיבות אחרות לתמותה, או למחלות לב וכלי דם שאינן פטאליות. למעשה, אין עדות לכל השפעה, מועילה או מזיקה, על מחלות לב וכלי דם.

החוקרים בחנו 12 מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעות של תוספי סלניום על מחלות לב וכלי דם, תמותה, שינויים בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת מסוג 2 ואלו בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. סך כולל של כ-19,000 משתתפים.

החוקרים לא זיהו השפעה משמעותית של תוספי סלניום על שיעורי התמותה מכל-סיבה, או על שיעורי התחלואה או התמותה עקב מחלות לב וכלי דם. תוספי סלניום הפחיתו את רמות הכולסטרול הכללי, אך באופן שאינו משמעותי.

העליה הקטנה בסיכון לסוכרת מסוג 2 עם נטילת תוספי סלניום לא הייתה משמעותית סטטיסטית, אך תופעות לוואי אחרות, מינוריות יותר, זוהו לעיתים קרובות יותר באלו שנטלו תוספי סלניום, כולל נשירת שיער ודלקת עורית קלה.

בשלב זה, לא ניתן לתמוך בתוספי סלניום כאמצעי למניעת מחלות לב וכלי דם באנשים בריאים. באותה עת, לא ניתן להבטיח כי אין עליה קלה בסיכון לסוכרת מסוג 2, על-רקע תוספי סלניום, במטופלים המתגוררים באזורים בהם סלניום הינו מרכיב נפוץ בתזונה.

מרגישים לא טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן

טיפולים חדשניים-מחקרים קליניים לטיפול ביתר כולסטרול

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום