סוכרת 2: האם מתים מזה?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי בקרב חולי סוכרת 2 קיים סיכון מוגבר לתמותה, בעיקר אצל אלו הלוקים גם במחלת כליות. מה עושים? מנסים להאט את התקדמות המחלה

מאת: מערכת zap doctors

הסיכון המוגבר לתמותה עקב סוכרת מסוג 2 קיים בעיקר בחולים עם מחלת כליות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת ינואר של כתב העת Journal of the American Society of Nephrology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את שיעורי התמותה במהלך עשר שנים לפי סוכרת ונוכחות מחלת כליות בכ-15,000 משתתפים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey III). שכיחות מחלת כליות עמדה על 42.3% בחולים עם סוכרת מסוג 2, ועל 9.4% בחולים ללא סוכרת.

בקרב אלו ללא מחלת כליות או סוכרת (קבוצת ביקורת), שיעורי התמותה המצטברים מכל-סיבה עמדו על 7.7%, בהשוואה ל-11.5% בחולים עם סוכרת מסוג 2, אך ללא מחלת כליות, ו-31.1% באלו עם סוכרת ומחלת כליות. שיעורים אלו מעידים על הבדל אבסולוטי של 3.4% בקרב חולים עם סוכרת, ו-23.4% באלו עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות.

נוכחות מחלת כליות זיהתה תת-קבוצה משמעותית של חולים עם סוכרת בסיכון גבוה לתמותה. איך זה קורה? מתברר כי אחת הדרכים העיקריות בה מחלת כליות תורמת לתמותה מוגברת היא דרך החמרת מחלות לב וכלי דם.

הממצאים זוהו בעבר בחולים עם סוכרת מסוג 1, אך סוכרת מסוג 2 היא שונה לחלוטין, והחולים בה סובלים, עוד לפני שהמחלה מתפתחת, מלחץ דם גבוה, ערכי כולסטרול גבוהים וכדומה. מכאן למעשה נובעת ההפתעה של ממצאי המחקר.

ממחקרים קודמים ידוע כי ככל שהמחלה הכלייתית חמורה יותר, כך הסיכון גבוה יותר, ולכן החוקרים ממליצים להתמקד במניעת התפתחות מחלת כליות. במידה ומתפתחת מחלת כליות, יש לנסות ולהאט את התקדמותה.

סובלים מסוכרת? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

טיפולים חדשניים-ניסויים קליניים לחולי סוכרת

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום