דלקת נגיפית A: להלן ההנחיות

(0)
לדרג

משרד הבריאות רענן את ההנחיות בכל הנוגע לחיסון נגד דלקת נגיפית A, זאת בעקבות עלייה משמעותית מאוד של חולים בשנה שעברה, במיוחד באזור תל אביב

מאת: מערכת zap doctors

התפרצות של דלקת כבד נגיפית במחוז תל-אביב: דווחו על 69 מקרים, לעומת 7 מקרים בלבד ב-2011. חשוב לציין כי באזורים אחרים בארץ לא נרשמה עלייה משמעותית, מלבד בנפת אשקלון.

מתוך סך כל החולים, 74% הם תושבי דרום תל-אביב ובת-ים (51 חולים). קבוצת הגיל העיקרית הינה צעירים בני 25-34 שנים, ו-66% מהחולים גברים. מאפיינים של שימוש תוך-ורידי בסמים או דרות רחוב (homeless) נמצאו ב-12 מהמקרים (17%).

כאמור, גם בנפת אשקלון נרשמה עלייה בשיעור התחלואה, בפרט במחצית השנייה של השנה, ובהיקף קטן יחסית לשיעור במחוז ת"א. שבעה מתוך 9 חולים מדווחים היו ילידי או יוצאי ברית המועצות לשעבר, 6 מתוכם הם צעירים בגילאי 20-44 וחמישה מתוכם גברים.

משרד הבריאות מוסיף כי מתבצעות בדיקות מולקולאריות בדגימות נסיוב, זאת כדי לנסות לאפיין האם מדובר בזן נגיף המשותף לכל המקרים.

להלן ההנחיות שמפרסם משרד הבריאות בנידון:

1. הקפדה על מתן החיסון במסגרת שגרת החיסונים בטיפות חלב במועדים המומלצים על ידי משרד הבריאות.

2. השלמת חיסונים עד גיל 17 שנים על פי ההנחיות בתדריך החיסונים.

3. חיסון עובדי בריאות על פי הנחיות משרד הבריאות.

4. חיסון קבוצות בסיכון מוגבר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לרבות אנשים בסיכון עקב הרגליהם: משתמשים בסמים, גברים המקיימים יחסי מין עם גברים.

5. ביצוע חקירה אפידמיולוגית על כל מקרה מדווח יש להעביר הטפסים המלאים עם סיכומי האשפוז (במידה ויש) לאגף לאפידמיולוגיה.

מרגישים טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום