רופא מחויב לטפל בכל חולה איידס

(0)
לדרג

הלשכה לאתיקה של הר"י אשררה את חובת הרופא לטפל בכל חולה איידס ונשא HIV. טיפול בחולים אלו תוך שימוש באמצעי הגנה, אינו נושא סיכון הדבקה החורג מהסיכון הסביר

מאת: מערכת zap doctors

במסגרת דיון בלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, בנושא חובת הרופא לטפל בחולי איידס ונשאי HIV, אשררה הלשכה את הקוד האתי המחייב לטפל בכל חולה. הלשכה תמשיך להטמיע ולחנך לעיקרון זה בקרב הרופאים.

עמדת הלשכה לאתיקה היא, שהרופא מחויב, מוסרית ואתית, לטפל בכל מטופל הלוקה בבעיה רפואית שהינה בתחום מומחיותו ומיומנותו המקצועית. אין להפלות במתן טיפול רפואי בין מטופלים, לרבות לא ממניעים הקשורים לסוג המחלה.

פרופסור אבינועם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה, אמר כי "יחס החברה לחולים באיידס ולנשאי HIV נושא עמו לעיתים מטענים רגשיים עמוקים בצד אמונות טפלות, בורות והתנכרות. על הקהילה הרפואית כולה מוטלת האחריות למנוע מעמדות אלו לחלחל לעולם הרפואה ולהשפיע על יחסם של הרופאים לאותם מטופלים. יש מקום להדגיש את המחויבות המקצועית של הקהילה הרפואית כלפי אוכלוסיית חולי ונשאי HIV כחלק מהמחויבות הרפואית לכלל החברה".

כמו כן, הודגש בדיון כי הטיפול בחולי איידס ובנשאי HIV, תוך שימוש באמצעי הגנה, אינו נושא כיום סיכון הדבקה החורג מהסיכון הסביר.

פרופסור רכס הוסיף ואמר כי הלשכה פועלת בזירה האתית, וככזו מטרתה חינוך והטמעת ערכים. לכן הלשכה לאתיקה מעמידה לרשות הרופאים מוקד סיוע הנותן מענה לרופאים המתלבטים בסוגיות אתיות.

מרגישים לא טוב? כדי לאבחן את עצמכם לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון וטיפול במחלות מין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום