מתח בילדות מוביל לאגרסיביות

(0)
לדרג

מחקר חדש חושף כי טראומות ומתח רב בתקופת הילדות מוביל למצוקות פסיכולוגיות והתנהגות אגרסיבית בבגרות, וגם משנה את מבנה המוח

מאת: מערכת zap doctors

תמיד ידענו כי מה שעובר עלינו בילדות מבחינה נפשית משפיע עלינו מאוד כשאנו בוגרים, ומחקר חדש שתוצאותיו פורסמו בינואר 2013 בכתב העת Translational Psychiatry ממשיך לאשש זאת.

לפי תוצאות המחקר (שנערך על חולדות), לא זאת בלבד שיש קשר ישיר בין חשיפה למתחים בשלב מוקדם במהלך החיים, ובין עלייה בהתנהגות אגרסיבית בבגרות - אלא אנשים שנחשפו לטראומה במהלך הילדות אינם סובלים רק ממצוקה פסיכולוגית - אלא חלים גם שינויים במבנה המוח שלהם.

באמצעות פרוטוקול שפיתחו החוקרים במעבדותיהם, 43 חולדות נחשפו פעמים חוזרות לפרוצדורות מעוררות-פחד במהלך תקופת ההתפתחות שלהם, המקבילה למרווח הזמן שבין הילדות וגיל ההתבגרות בבני אדם. תקופה זו נבחרה באופן ספציפי ,מאחר שמדובר בתקופת הבשלה משמעותית של תהליכים באזורים במוח החשובים לרגש ולתפקוד הקוגניטיבי.

כאשר החולדות הגיעו לגיל ההתבגרות, החוקרים בחנו את הפעילות המוחית ביחד עם שינויים באזורים ספציפיים במוח, בביטוי גנים המשפיעים על הנטייה של בני אדם להתנהגות אגרסיבית.

שינויים בביטוי הגנים נקשרו גם עם שינויים אפי-גנטיים.

מה זה אומר בפועל? זה אומר כי חשיפה לפרוצדורות מעוררות-פחד במהלך התקופה שסביב גיל ההתבגרות הובילה לשינוי ארוך-טווח בחשיפה לגנים מסוימים, כאשר טיפול בתרופות המכוונות כנגד גנים אלו במהלך גיל ההתבגרות הביא לנסיגה בהתנהגות האנטי-סוציאלית, על-רקע חשיפה למתחים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום