מה הקשר בין זיקפה למחלות לב?

(0)
לדרג

ממחקר חדש עולה כי קיים קשר ישיר בין הפרעות בתפקודי זיקפה לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. הסיכון עולה במעשנים וסובלים מבעיות כולסטרול

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם בינואר 2013 ב- Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes עולה כי יש קשר בין הפרעות בתפקודי זיקפה לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ולתמותה. היקף הסיכון עקב הפרעות בתפקודי זיקפה מקביל לזה של גורמי סיכון הפיכים אחרים.

המחקר כלל נתונים של יותר מ-90,000 חולים, והחוקרים דיווחו כי בחולים עם הפרעות בתפקודי זיקפה חלה עלייה של 44% בסיכון למחלות לב וכלי דם, ועלייה של 25% בסיכון לתמותה מכל סיבה שהיא, בהשוואה לאלה ללא הפרעות בתפקודי זיקפה. הפרעות בתפקודי הזיקפה לוו גם בעלייה משמעותית של 62% בסיכון לאוטם לבבי ובעלייה של 39% בסיכון לאירועים מוחיים.

מהסקירה עולה כי הסיכון בעקבות הפרעות בתפקודי זיקפה דומה בהיקפו לסיכון בעקבות גורמי סיכון מוכחים אחרים דוגמת יתר לחץ דם ועודף טריגליצרידים בדם. לאור זאת, הנתונים מדגישים את חשיבות האבחנה המוקדמת של הפרעות בתפקודי זיקפה וכי בירור קפדני למחלות לב וכלי דם נדרש במקרים אלה.

שיפור הפרעות בתפקודי זיקפה בעקבות התערבויות לשינוי אורח החיים עשוי להביא לשיפור בפרוגנוזה של החולים. מעניינות במיוחד היו התוצאות של השפעות הטיפול התרופתי בהפרעות זיקפה: נראה כי הטיפול עשוי להשפיע לטובה גם על הסיכון למחלות לב וכלי דם.

הסיכון למחלות לב וכלי דם היה הגבוה ביותר בחולים צעירים ובאלה המצויים ברמת סיכון בינונית למחלות אלה, בהשוואה לחולים בסיכון גבוה או נמוך למחלות לב וכלי דם. נראה כי כשאדם מצוי ברמת סיכון בינונית, נדרש סיווג מחדש של הסיכון הלוקח בחשבון את ההפרעה בתפקודי הזיקפה. הסיכון לאירועים קליניים בחולים עם הפרעות בתפקודי זיקפה היה הגבוה ביותר במעשנים ובאלה עם הפרעות ברמות הכולסטרול.

בואו לדבר על זה בפורום מין ומיניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום