סובלים מסוכרת? הפחיתו בביצים

(0)
לדרג

ממחקר חדש ומקיף עולה כי קיים קשר בין צריכת ביצים לסיכון מוגבר של עד 50% למחלות לב כליליות ואירועים מוחיים אצל חולי סוכרת

מאת: מערכת zap doctors

צריכת ביצים אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית או אירועים מוחיים. עם זאת, אצל חולי סוכרת יש סיכון מוגבר למחלת לב כלילית, עם סיכון מופחת לאירועים מוחיים עקב דימום מוחי - אלו הממצאים העולים ממחקר חדש שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת BMJ.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון ולכמת את הקשר האפשרי בין צריכת ביצים ובין הסיכון למחלת לב כלילית ואירועים מוחיים. הם ערכו סקירה מקיפה של מחקרי עוקבה פרוספקטיביים (מחקרים שנעשו במספר נקודות זמן, לאורך שנים), ניתחו את הנתונים מבחינה סטטיסטית, אך לא הצליחו למצוא קשר ליניארי בין צריכת ביצים ובין הסיכון למחלת לב כלילית או אירועים מוחיים.

בכך אופן, כשהחוקרים בחנו את הנתונים לפי תתי-אוכלוסיות, הם מצאו כי בקבוצת החולים עם סוכרת נרשמה עליה של כ-50% בסיכון למחלת לב כלילית בקרב חולים שצרכו את כמות הביצים הרבה ביותר, בהשוואה לאלו שצרכו את הכמות המעטה ביותר. באשר לאירועים מוחיים, החוקרים מצאו כי צריכת ביצים רבה לוותה בירידה של 25% בסיכון לדימום מוחי.

לפרטים על טיפולים חדשניים - ניסויים קליניים לחולי סוכרת לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום