סוכרת מעלה את הסיכון לשברים

(0)
לדרג

מחקר חדש מעלה כי בקרב חולים עם אבחנה של סוכרת יש יותר מקרים של אשפוזים על רקע שברים, ללא קשר לגיל

מאת: מערכת zap doctors

במחקר חדש, שתוצאותיו מתפרסמות בכתב העת Diabetes Care, נמצא קשר בין מחלת סוכרת מאובחנת לאשפוזים על רקע שברים. במחקר השתתפו 1,195 חולי סוכרת מאובחנים, 605 איש עם סוכרת לא מאובחנת (כלומר עם רמות סוכר גבוהות בדם אך ללא דיאגנוזה) ו-13,340 משתתפים ללא סוכרת.

מתוצאות המחקר עולה כי היארעות אשפוזים על רקע שברים הייתה גבוהה יותר משמעותית בקבוצת החולים עם אבחנה של סוכרת, בכל קבוצות הגיל. עם זאת, הסיכון לשברים לא היה גבוה יותר במשתתפים עם סוכרת לא מאובחנת בהשוואה למשתתפים ללא סוכרת. הקשר בין אבחנה של סוכרת לעלייה משמעותית בסיכון לאשפוז על רק שברים נותר מובהק גם לאחר שנוטרלו משתנים כמו גיל, מין, צריכת אלכוהול, פעילות גופנית, עישון ועוד.

באלה עם אבחנה של סוכרת, נטילת טיפול תרופתי לסוכרת לא הביאה לעלייה בסיכון לשברים בהשוואה לאלה שלא נטלו טיפול לסוכרת. עם זאת, השימוש באינסולין, עם או בלי טיפול תרופתי פומי, לווה בסיכון מוגבר לשברים.

החוקרים זיהו גם קשר משמעותי בין הסיכון לשברים ובין איזון רמות הסוכר בדם, כאשר בחולים עם סוכרת מאובחנת שאינה מאוזנת נרשמה עלייה משמעותית בסיכון לאשפוזים על רקע שברים, בהשוואה לחולים עם ערכי סוכר מאוזנים.

לפרטים על טיפולים חדשניים - ניסויים קליניים לחולי סוכרת לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום אנדוקרינולוגיה מבוגרים וסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום