ארה"ב: הילדים לא בכושר

(0)
לדרג

ממחקר חדש מתברר כי רק 38% מהילדים בארצות הברית מקפידים על שעה של התעמלות גופנית בכל יום, והגבלה של עד שעתיים בצפייה בטלוויזיה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בארצות הברית נלחמים כבר זמן רב בתופעת חוסר פעילות גופנית בקרב ילדים, שהעדפתם הטבעית היא פשוט לצפות בטלוויזיה. בעבר פורסמו המלצות להקפיד על פעילות גופנית בינונית עד מאומצת במשך 60 דקות ביום, ולהגביל צפייה בטלוויזיה עד שעתיים ביום.

האם זה עבד? מתברר שלא. מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics עולה כי פחות מ-40% מהילדים יישמו את ההמלצות.

החוקרים אספו את הנתונים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), מדגם מייצג של אוכלוסיית ארצות הברית. הסקירה כללה כ-1,200 ילדים בגילאי 6-11 שנים, כאשר היו אלה ההורים שדיווחו על מידת ההיענות של ילדיהם להמלצות.

מהתוצאות עולה כי 70% מכלל הילדים ענו על ההמלצות לפעילות גופנית, 54% ענו על ההגבלות לצפייה בטלוויזיה. למרות שבהיספאנים תועדה שכיחות נמוכה יותר של ילדים שענו על ההמלצות לפעילות גופנית, באוכלוסיה זו שיעור הילדים שעמדו בהגבלת הצפייה בטלוויזיה היה גבוה יותר, בהשוואה ללבנים לא-היספאנים. סך הכל, רק 38% מהילדים ענו על שתי ההמלצות בו-זמנית.

החוקרים מצאו כי שכיחות של אורח חיים יושבני הייתה גבוהה יותר בילדים גדולים יותר (גילאי 9-11 שנים לעומת 6-8 שנים), וכן בילדים שסבלו מהשמנת יתר. החוקרים כותבים כי הגבלת זמני הצפייה בטלוויזיה אינם מעידים בהכרח על פעילות גופנית בהיקף נרחב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום