האח הגדול יתחיל גמילה?

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן עתרה לבג"ץ בדרישה כי הרשות השנייה תאסור עישון בתוכנית "האח הגדול"

מאת: מערכת zap doctors

האגודה למלחמה בסרטן עתרה לבג"ץ בבקשה כי הרשות השנייה תמלא את תפקידה בפיקוח על הזכיינית "קשת", ותאסור עישון בתוכנית הפופולרית "האח הגדול". בעתירה נטען, בין היתר, כי מדובר בעישון אסור, המפר את הוראות החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים.

העותרים טוענים כי ש בהצגת העישון המוגבר בתוכנית מסר המעוות את המציאות ומציג את העישון כדבר חיובי, רצוי, מקובל ונפוץ בציבור. זאת כאשר העישון והעישון הכפוי מזיקים לבריאות, והוכרזו כגורם המוות מספר אחת הניתן למניעה.

בנוסף, נדרשה הרשות השנייה לבדוק באופן יסודי את נושא העישון בתוכנית בהקשר של פרסומת סמויה ופרסומת עקיפה. הרשות מתבקשת להשיג ולבחון את כל החוזים שנחתמו בין היזמים למפיקים, וכל מסמך אחר שיש בו קשר לעישון. כן נתבקשה הרשות לקבל ולפרסם את הקריטריונים לפיהם נבחרים משתתפי התוכנית, ואם הם קשורים להרגלי העישון של המועמד. כל זאת בהינתן כי שיעור העישון המדווח בישראל הוא 20.6%, ואילו שיעור המעשנים בתכניות "האח הגדול" עד כה גבוה פי כמה.

העתירה הוגשה בשיתוף עם עמותת "אוויר נקי", באמצעות עו"ד עמוס האוזנר ועו"ד ניר עופר, ושר הבריאות ושר התקשורת צורפו כמשיבים. יצוין כי הרשות השנייה התבקשה להתייחס לנושא מספר לא מועט של פעמים בעבר, אך עד כה נמנעה מלעשות כך.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום