הרופאים דורשים עוד מיטות

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית יצאה בקריאה לממשלה: פרסו עוד מיטות אשפוז באופן מיידי ודאגו לתקנים הדרושים

מאת: מערכת zap doctors

בימים האחרונים הגיעו העומסים בבתי החולים לשיא חדש. במיון ובמחלקות הפנימיות קורסים מגל התחלואה הגואה, שהעלה את התפוסה הרבה מעבר ל-100%, ובמקומות מסוימים אפילו ל-160%. חולים רבים מצאו את עצמם ממתינים למיטה שעות ואף ימים, ונאלצו להסתפק בכסאות במסדרון.

על רקע העומסים הכבדים יצאה היום (ד') ההסתדרות הרפואית בקריאה נחרצת לממשלה לספק באופן מיידי מיטות אשפוז. לדברי ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, החלטת הממשלה על תוספת מיטות, שהגיעה בעקבות בג"ץ שהגישה ההסתדרות הרפואית בנושא ב-2011, אינה מספקת, ויש לפרוס באופן מיידי מיטות אשפוז וכמובן להקצות את התקנים הדרושים לתפעולן.

"החולים מחכים במסדרון למיטות עכשיו, ויש לפרוס אותן בדחיפות", אומר ד"ר אידלמן. "על הממשלה הבאה לזנוח רעיונות של חיסכון בבריאות, ולתכנן פריסת מיטות אשפוז נוספות מעבר ל-960 שהובטחו ושגם הן עדיין לא נפרסו. על הממשלה להיות קשובה לקולו של הציבור, הבא לידי ביטוי בסקרים החוזרים על אותו מסר - אין לחסוך בבריאות".

בכנס פארמה ישראל שנערך בשבוע שעבר אמרה ח"כ ד"ר רחל אדטו כי נכון לעכשיו חסרות 3,260 מיטות אשפוז. הממשלה החליטה לפני שנתיים להקצות 960 מיטות, אולם מתוכן נוספו עד כה רק 160 מיטות.

מסקר שנערך בימים האחרונים בקרב הציבור הרחב באמצעות מכון פאנלס עולה כי עמדתו של הציבור בנושא ברורה וחד משמעית. הנושא שהציבור חושב שראוי כי יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה הוא הבריאות, וזאת על אף הגירעון.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום