הסדרת היתרים למקצועות הבריאות

(0)
לדרג

מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, תזונאים וקלינאי תקשורת רבים מצאו עצמם ללא רישיון עיסוק כי איחרו בהגשת הטפסים. חוזר חדש מגדיר מי זכאי לאישור ללא בחינה

מאת: מערכת zap doctors

המועדים להגשת בקשות לתעודות עיסוק במקצועות הבריאות הוארכו. כך עולה מחוזר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו שפורסם אתמול (ד').

כזכור, בעבר נוצר מצב שבו העוסקים במקצועות כמו ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, תזונה, פיזיותרפיה ושורה של תחומים נוספים לא קיבלו תעודות מכיון שפספסו את מועדי הגשת הטפסים.

יצוין כי מי שאין בידו תעודת מקצוע מטעם משרד הבריאות אינו רשאי להציג עצמו כבעל המקצוע על פי חוק, אף אם הוא זכאי להגיש בקשה לקבלת תעודה על פי הוראות המעבר.

לפי החוזר, שניתן מתוקף תיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות התשס"ח (2008), מי שמחזיק בידו תעודת הכרה ישנה שהייתה בתוקף ב-22 ביולי 2005, רשאי להגיש בקשה לקבלת תעודה במקצוע הבריאות ללא צורך בעמידה בבחינה הממשלתית, ללא הגבלת זמן.

מי שלא הייתה בידו בעבר תעודת הכרה במעמד מטעם משרד הבריאות, או שהתעודה שבידו לא הייתה בתוקף בתאריך הר"ם, וסיים לימודיו באחד ממוסדות הלימוד האקדמיים בישראל עד 30 בינואר 2009 רשאי לקבל תעודת מקצוע גם הוא. זאת ללא צורך בעמידה בבחינה הממשלתית אם יגיש את בקשתו עד 30 באפריל השנה.

מידע נוסף בכל הנוגע להסדרת העיסוק במקצועות הבריאות ופרטים לגבי אופן הגשת בקשה לתעודה, לרבות הוראות לבוגרי חו"ל בדבר המועד האחרון להגשת בקשה לקבלת תעודה ללא צורך בעמידה בבחינה הממשלתית, מפורט באתר האינטרנט של האגף לרישוי מקצועות רפואיים.

במשרד הבריאות מבקשים מזכאים שנדחו בשל איחור בהגשת הבקשה טרם התיקון לחוק, ישלחו מכתב או פקס לאגף לרישוי מקצועות רפואיים יעדכנו את פרטיהם, במידת הצורך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום