תה ירוק וסרטן הערמונית

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, 6 כוסות תה ירוק ביום במשך חודשיים מסייעות להוריד את רמות ה-PSA בדם, חלבון המסייע באבחון המחלה, ואת סימני הדלקת בערמונית

מאת: מערכת zap doctors

צריכת כמות גדולה של תה ירוק עשויה להועיל נגד גידולים ממאירים של הערמונית, כך עולה ממחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי שלAmerican Association for Cancer Research Frontiers in Cancer Prevention Research.

במסגרת המחקר העריכו החוקרים את ההשפעות נוגדות הממאירות של תה ירוק בחולי סרטן הערמונית לפני ניתוח. מבין 67 הגברים שהשלימו את המחקר, 34 הקפידו על שתיית שש כוסות תה ירוק ביום ו-33 שתו מים במשך שלושה עד שמונה שבועות לפני ניתוח לכריתת ערמונית.

החוקרים עקבו אחר רמות PSA בדם (Prostate Specific Antigen, חלבון המסייע בהערכת סרטן ערמונית), רמות חלבונים אלה ברקמת ערמונית וריכוז החומרים הפעילים בתה ירוק בערמונית. בנוסף, נבחנה ההשפעה של תה ירוק על עקה חמצונית וסימני דלקת שונים .

מהנתונים עולה כי בקבוצת המשתתפים ששתו תה ירוק נרשמה ירידה בסימני דלקת ברקמת הערמונית בעת הניתוח. בקבוצת הביקורת לא חל שינוי ברמות PSA. החוקרים מדווחים כי לאחר שהמשתתפים במחקר צרכו 6 כוסות תה ירוק ביום למשך חודשיים, רמות PSA בדמם היו נמוכות משמעותית, בהשוואה לרמות בתחילת המחקר, וכך גם הביטוי של חלבוני PSA ברקמת הערמונית.

ממצאי המחקר מציעים תובנה חדשה באשר למנגנונים באמצעותם צריכת תה ירוק משפיעה על הסיכון לסרטן ערמונית, עם התנגדות לתהליכי דלקת הקשורים בגדילת הגידול. החוקרים מדגישים כי מדובר במחקר להוכחת עיקרון, לפיו החומרים הפעילים בתה מגיעים לערמונית וקוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

לפרטים נוספים על טיפול חדש - ניסוי קליני לחולי סרטן הערמונית לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום