מוות בעריסה וגיל האם

(0)
לדרג

מחקרים שעסקו בתסמונת הקטלנית ייחסו את הירידה בתמותת תינוקות לשינה על הגב. מחקר חדש מצא כי ייתכן שיש קשר בין התופעה לגיל האם ולמאפייני ההריון

מאת: מערכת zap doctors

תסמונת מוות בעריסה היא אחת המכות המטרידות ביותר הורים צעירים, מכיוון שעד כה טרם ברור ממה היא נובעת וכיצד אפשר למנוע את האסון. כעת נטען כי ייתכן שלגיל האם בהריון יש קשר לסיכון של התינוק למות בשנתו. כך עולה מפרסום במאגר הנתונים של BMC Pregnancy Childbirth.

בשנים האחרונות נרשמה ירידה זמנית בשיעורי תסמונת מוות בעריסה, שיוחסה למעבר לשינה על הגב, אך חלק גדול מהשינוי במגמה עדיין אינו מובן. כעת, סבורים החוקרים כי ייתכן ששינוי בפיזור גיל ההריון הוא שתרם לירידה שתועדה.

במסגרת המחקר הנוכחי תועדו מקרי מוות בעריסה בהריונות יחידים והריונות תאומים בארה"ב בשנים 1995-1996 וכן ב-2004-2005. נמצא כי חלה ירידה בשיעורי מוות בעריסה עם עלייה בגיל ההריון - ככל שהאם הייתה צעירה יותר, שיעורי תמותת התינוקות היו גבוהים יותר בהריונות של עוברים יחידים, בהשוואה להריונות תאומים, בעוד שההיפך היה נכון בגילאי הריון מתקדמים. בעוברים בסיכון, שיעורי מוות בעריסה עלו עם עלייה בגיל ההריון ובתאומים תועדו שיעורים גבוהים יותר, בהשוואה להריונות יחידים, בכל גיל הריון.

בין שתי נקודות הזמן שנחקרו חלה ירידה בשיעורי תסמונת מוות בעריסה מ-8.3 ל-5.6 ל-10,000 לידות בהריונות יחידים ומ-14.2 ל-10.6 ל-10,000 לידות בתאומים. הירידה בשיעורי מוות בעריסה בהריונות יחידים ותאומים נבעה כולה משינויים ספציפיים לגיל ההריון בשיעור אירועי מוות בעריסה. באשר לעוברים בסיכון, נמצא כי 45% מהירידה בתמותה נבעה משינויים בפיזור גיל ההריון ו-55% מהירידה נבעה משינויים בשיעור אירועי התמותה לגיל ההריון בהריונות יחידים; בקרב תאומים השיעורים המקבילים עמדו על 64% ו-36%, בהתאמה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום