בין אקזמה לקדחת השחת

(0)
לדרג

אקזמה בקרב תינוקות עלולה להוות סיכון לקדחת השחת בילדות. כך לפי מחקר ראשון מסוגו שבדק אלפי ילדים; עם זאת הקשר בין המחלות טרם ברור

מאת: מערכת zap doctors

אקזמה בינקות יכולה לנבא קדחת השחת (Hay Fever) בילדות, בעיקר בילדים עם אסתמה, כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology. עם זאת, הקשר בין אקזמה בינקות ואסתמה לקדחת השחת טרם ברור.

נתוני המחקר הנוכחי התבססו על תשובות של כ-8,500 משתתפים (ילדים והוריהם שהשלימו שאלונים) וגם נתונים על כ-20,000 אחים של אותם הילדים. החוקרים מצאו קשר משמעותי בין קדחת השחת ואסתמה לאקזמה בילדות. קדחת השחת ואסתמה בהורים היו אחראיים לפחות מ-20% מקשר זה. נוכחות קדחת השחת בלבד נקשרה גם עם אקזמה בילדות (עלייה של קרוב ל-80%) ובאחים/אחיות (עלייה של קרוב ל-70%). מנגד, זוהה קשר בין אקזמה בינקות לאסתמה בילדות, אך ללא קשר משמעותי עם אקזמה באחים/אחיות או אסתמה בהורים, ולא נראה כי קיים קשר ישיר בין שני המצבים הללו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אקזמה בילדות אינה זוכה לתשומת הלב הראויה, אף שמהמחקר הנוכחי עולה בבירור כי למחלה השלכות ארוכות טווח. החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון שהדגים את התרומה של האקזמה להתפתחות זנים שונים של קדחת השחת ואסתמה בילדות. מהממצאים עולה כי אקזמה עשויה להוביל להתפתחות קדחת השחת וייתכן כי עם מניעת אקזמה ניתן יהיה למנוע את המחלה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום