תרומת קרנית תשיב ראייה

(0)
לדרג

תרומת איברים אחת הצילה את עינו של לוחם שנפצע בלבנון לפני כ-30 שנה. האיש נותח לאחרונה בבי"ח "קפלן": "אוכל לחזור לחיות מחדש", אמר בהתרגשות

מאת: מערכת zap doctors

בזכות תרומת קרנית: גבר שנפצע בלבנון לפני כשלושים שנה והתעוור, עבר ניתוח מורכב שהפסיק את כאביו העזים וצפוי להשיב לו גם את ראייתו.

ניסים נחום (47), ממושב ניר בנים, נפצע קשה והתעוור בשנת 86'מרסיס של רימון שהושלך לעבר כוח צה"ל בהיתקלות עם מחבלים בלבנון. במהלך ההיתקלות נהרג לוחם נוסף ונפצעו מספר חיילים. "רסיס של רימון חדר לתוך עיני וגרם להרס של העדשה והקרנית, מה שהביא להידרדרות הראייה ולכאבים חזקים ביותר", הוא מתאר. "במהלך השנים ניסו להציל לי את העין, אך התפתחה בצקת בקרנית ובגללה לא יכולתי לראות כלל".

לאחרונה, כמוצא אחרון, הגיע האיש למחלקת העיניים בבית חולים "קפלן", שם הוצע לו לעבור ניתוח להשתלת קרנית מתרומת איברים כדי להפחית את הכאבים ולחזור לראות. "מובן שהסכמתי", אומר נחום.

במהלך הניתוח נתפרה עדשה חדשה בעינו הימנית והושתלה הקרנית. ד"ר גיא קליינמן, מנהל שירות קטרקט ומנתח קרנית במחלקת עיניים בבית החולים, הסביר כי במהלך השנים חל תהליך של היפרדות רשתית וקרע של העדשה, מה שפגע ביכולת הראייה וגרם לכאבים עזים. "לאחר שבוצעה התאמה של קרנית מתרומת איברים, בוצע ניתוח להשתלת קרנית. הניתוח עבר בהצלחה רבה, ויש עוד תהליך שיקום ארוך שבסופו ישוב כושר הראייה".

"הכאבים העזים בעין הקשו מאוד על התפקוד היומיומי שלי והייתי רוב הזמן בבית", מספר נחום. "עכשיו, כשהכאבים נעלמו ואני חוזר לאט לאט לראות, אוכל לחזור לתפקד. תודה לצוות הרפואי בקפלן שבזכותו אוכל להתחיל לחיות מחדש".

יותר מ-800 ישראלים ממתינים היום לתרומת קרניות. מומחי העיניים ב"קפלן" קוראים לציבור לחתום על הסכמה לתרומת איברים, ובתוכם קרניות. "חייבים לתת סיכוי לאנשים לשפר את ראייתם ואף להציל את מאור עיניהם".

בואו לדבר על זה בפורום קרנית העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום