מאוחדת: רפואה אישית מונעת

(0)
לדרג

הקופה השיקה מוקד חדש, שנציגיו יפנו אל המבוטחים ויבקשו מהם למלא שאלון רפואי, שיועבר לאנשי מקצוע. המטרה: טיפול באנשים כשהם עדיין בריאים

מאת: מערכת zap doctors

קופת חולים "מאוחדת" הציגה השבוע שירות חדש, "מוקד בריאות אקטיבי", במסגרתו יוצעו למבוטחים מגוון שירותים אישיים לקידום הבריאות ואורח החיים הבריא.

עובדי המוקד הטלפוני יפנו אל המבוטחים ויציעו להם להשיב על שאלון רפואי הבוחן היבטים שונים של אורח החיים, כגון סדר יום, שינה, פעילות גופנית, תזונה ועישון. השאלונים יישלחו לבתי המבוטחים ויהיו זמינים בכל עת באתר הקופה. לאחר מכן, במסגרת מאמצי הרפואה המונעת שנוקטת הקופה, יעברו השאלונים לאנשי מקצוע שימליצו לכל מטופל כיצד לנהוג בצורה פרטנית. זאת מתוך תפיסה לפיה, "הקופה אינה ממתינה שהלקוח יחלה, אלא מסייעת לו לקיים אורח חיים בריא בכל ימות השנה".

מעבר להיוועצות המומלצת עם רופא המשפחה, יוזמנו המבוטחים לדון עם יועצי מוקד הבריאות של "מאוחדת" על התוכנית האישית שלהם בקו פתוח טלפוני או במפגש וירטואלי באמצעות וידאו. אחת לחודש תיזום הקופה שיחה לוודא מחויבות הלקוחות לאורח חיים בריא.

"רפואה במעלה הנהר"

פרופ' אשר אלחיאני, מנכ"ל "מאוחדת", מסביר כי "המהלך החדש מופנה לכל לקוחות הקופה וקורא להם להצטרף לתכנית שמטרתה אימוץ אורח חיים בריא, כל אחת ואחד על פי הפרופיל הרפואי האישי. המפתח לאסטרטגיית הפעילות החדשה של מאוחדת הוא טיפול באנשים כאשר הם עדיין בריאים, כדי למנוע את ההשמנה, העלייה בלחץ הדם, הסוכרת וטרשת העורקים. לא להסתפק בטיפול באנשים כשהם כבר חולים, אלא להעצים אותם כדי שיהיו יותר בריאים. זו התשובה שלנו לתחלואי מערכת הרפואה הציבורית. במערכת הבריאות האמריקאית, מכנים זאת 'רפואה במעלה הנהר'; זו לדעתי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם תת התקצוב הכרוני של מערכת הבריאות הלוקה בכרסום מתמשך באחריות, במשאבים ובתקציבים הציבוריים המופנים לשמירה על בריאות האזרחים".

השחקן והמנחה צביקה הדר שנרתם לתוכנית אורח החיים אחרי דום לב שעבר, הבהיר: "אני לא מתכוון להטיף לאף אחד אבל בהחלט מחויב לעצמי למשפחתי ולאחרים, להראות שאפשר לחיות אחרת. כדי להמשיך לחיות, כדי להיות בריא ולהישאר בריא".

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום