קנביס: תרופה לפרקינסון?

(0)
לדרג

מחקר ישראלי מצא קשר גנטי המסביר כאב שעד היום לא טופל, מכיוון שיוחס למגוון בעיות כלליות ולא למחלת הפרקינסון. הפתרון המסתמן: קנביס

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שבוצע לאחרונה בבית חולים "בילינסון" תומך במתן קנביס גם לחולי פרקינסון. במחקר נמצא כי לחולים אלה, הסובלים מכאבים לא מוסברים, יש שינויים בגנים הקשורים למנגנוני הכאב. בזכות תוצאות המחקר ניתן יהיה להעניק להם טיפול רפואי ייעודי.

במחקר נבדקו 8 גנים הידועים כמעורבים בכאב מרכזי, בקרב 237 חולי פרקינסון. נמצא כי בקרב נבדקים הסובלים מכאב ניתן להבחין בשינוי ברצף הגן הקשור לפעילות של חומרים דמויי קנביס המיוצרים במוח (קנבידואידים) ובגן נוסף הקשור להולכת הכאב. לדברי עורכת המחקר, פרופ' רות ג'לדטי, בכירה במחלקה הנוירולוגית ומנהלת מרפאת הפרעות תנועה ב"בילינסון", תוצאות המחקר תומכות בגישה הגורסת כי יש לטפל בכאב בחולי פרקינסון באמצעות קנביס ומעודדות המשך מחקר בנושא השפעתו של הצמח.

תוצאות המחקר, שפורסמו לאחרונה בכתב העתJournal of Pain, מחזקות את העדויות בדבר קיומם של כאבים הייחודיים לחולי פרקינסון, מסבירה פרופ' ג'לדטי. לדבריה, "בישראל כ-20 אלף חולי פרקינסון, כ-80%-50% מהם סובלים מכאבים טורדניים שלא ניתן להם מענה ראוי. לאור תוצאות המחקר, נוכל לטפל באופן ממוקד בכאב ולאפשר איכות חיים טובה יותר". פרופ' ג'לדטי צופה כי בעתיד ניתן יהיה להתאים תרופה אישית לכל מטופל על פי מיפוי הגנים הרלוונטיים לכאב שממנו הוא סובל.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום