פסוריאזיס והשמנה בילדים

(0)
לדרג

מחקר: ילדים הסובלים ממחלת העור הדלקתית נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מהשמנת יתר. ההסבר לכך טרם ברור אך הקשר נצפה גם במבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

שיעור גבוה יותר של ילדים עם פסוריאזיס סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר, בהשוואה לילדים שלא סובלים ממחלת העור. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Dermatology.

במחקר השתתפו 409 ילדים עם פסוריאזיס בדרגות קושי שונות והתגלה כי 38% מהם סבלו מעודף משקל, זאת בהשוואה ל-21% מבין 205 ילדים בני אותו גיל ומין ללא מחלת העור הדלקתית. בדומה, שיעור גבוה יותר של ילדים עם פסוריאזיס סבלו מהשמנת יתר (20% לעומת 7%).

בנוסף, בהשוואה לילדים בריאים, בילדים עם פסוריאזיס נרשמה שכיחות מוגברת של עודף משקל או השמנת יתר (פי 2.5-4.5), ללא תלות בחומרת המחלה. החוקרים ערכו ניתוח נתונים נוסף שכלל רק ילדים מארה"ב ומצאו קשר שהיה אף בולט יותר בין פסוריאזיס לסיכון לעודף משקל או השמנת יתר (פי 4.5-6.5). הסיכון הגבוה להשמנה בילדים בארה"ב, שידועה בשיעור השמנת יתר גבוה במיוחד, מרמז כי הרגלים סביבתיים עשויים להשפיע על הסיכון.

המנגנון המדויק הקושר בין פסוריאזיס בילדות ובין עודף שומן עדיין טרם ידוע, מודים החוקרים, אך מסבירים כי דלקת כרונית ככל הנראה אחראית לשני המצבים, מאחר שמחקרים במבוגרים תומכים בממצא זה. בכל מקרה מציינים החוקרים כי אם מחקרים נוספים ימצאו כי עודף בשומן הוא מצב המקדים הופעת פסוריאזיס, אז תהיה חשיבות רבה לניסיונות להפחתת משקל בשלב מוקדם ולשינוי אורח חיים, לא רק להפחתת סיכון למחלה מטבולית אלא גם באמצעות השפעה על פסוריאזיס בילדות.

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום