לפני התור לרופא, בודקים בגוגל

(0)
לדרג

סקר: מרבית הישראלים מבררים על מחלתם ובוחרים את המומחה שיטפל בהם בקפידה. מנגד, רק 50% נוטלים את התרופות שנרשמו להם על ידי הרופא

מאת: מערכת zap doctors

רוב הישראלים מחפשים ברשת ומחוצה לה פרטים על מצבם הרפואי לפני שהם פוגשים רופא פנים מול פנים. כך לפי סקר חדש, המתפרסם לרגל חגיגות 60 שנה לסיום המחזור הראשון של בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה.

לאורך השנים האחרונות חל שינוי גדול בהרגלי צריכת שירותי הרפואה שלנו, והאינטרנט נתפס היום כמקום שבו ניתן ללמוד על עולם הרפואה, לקבוע תורים לרופאים, להתייעץ ואף לאבחן מחלות שונות. מצב זה מהווה אתגר לרופאים החדשים של ימינו, כשכל המלצה שלהם עוברת לעתים בדיקה נוספת במנועי החיפוש.

לפי הסקר, שנערך על ידי חברת Market Watch בקרב 500 ישראלים, כ-70% מהנשאלים מבררים פרטים ראשוניים בקשר למחלתם לפני שהם מגיעים לרופא. "הסקר שערכנו מצביע על כך שהנבדקים של המאה ה-21, בעידן של תקשורת מהירה ומידע זמין, הופכים את מקצוע הרפואה למאתגר אף יותר", אומר פרופ' ערן לייטרסדורף, דיקן הפקולטה לרפואה.

צרכני הבריאות של ימינו בוחרים את הרופא שלהם בזהירות ובקפידה, כשרמת המומחיות של הרופא היא הגורם העיקרי המשפיע על ההחלטה באיזה רופא לבחור (40%). רמת המומחיות של הרופא חשובה יותר לבני 45 ויותר. לעומת זאת, רמת זמינותו של הרופא וקרבתו הגיאוגרפית למטופל משפיעה רק ב-20% על ההחלטה.

ולמרות כל המידע הקיים ברשת והאפשרות לחוו"ד שנייה, נראה כי עדיין, רובינו סומכים על הרופא שבחרנו. כ-60% מהנשאלים מבצעים את כל הבדיקות שהרופא ממליץ עליהן, ורק 4% כלל לא עושים את הבדיקות. מנגד, רק 50% מהאוכלוסייה נוטלים את כל התרופות שהרופא רושם להם ו-5% לא נוטלים את התרופות.

"הרופאים צריכים להתאמץ היום יותר"

פרופ' בני דרנגר, יו"ר תא הבוגרים של בית הספר, רופא מרדים בהדסה ויו"ר איגוד הרופאים המרדימים במדינת ישראל אומר ביחס לנתוני הסקר, כי העובדה שאנשים מגיעים עם ידע מקדים לרופא היא מבורכת. "אנשים כיום מודעים לזכויות שלהם ומנצלים את הביטוחים המשלימים כדי לקבל חוות דעת שנייה וכך מגיעים עם רמת ידע גבוהה. דבר זה מחייב את הרופאים להתאמץ ובסופו של דבר מעלה את רמת הטיפול בחולה".

מנגד, "העובדה שרק 50% מהאוכלוסייה נוטלים את התרופות שהרופא רושם להם מדאיגה, ונובעת בין השאר מהעובדה שאנשים לא יכולים לממן את כל התרופות שלהן הם נזקקים", מוסיף פרופ' דרנגר. "מדינת ישראל חייבת לפעול להגדלת ההוצאה הלאומית לבריאות כדי שאנשים יוכלו לקבל את הטיפול הרפואי שלו הם נזקקים ולממש זכות בסיסית זו".

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום