שביתת האחיות נמשכת

(0)
לדרג

שביתת האחיות נכנסת ליומה השני; הסתדרות האחיות: "לאוצר אין קו אדום והוא מוכן לחסוך כסף על גב החולים תוך כדי סיכון חיי אדם"

מאת: מערכת zap doctors

המגעים בין הסתדרות האחיות לאוצר, שנמשכו אמש (ב') לתוך הלילה, הסתיימו ללא תוצאות. הבוקר תימשך שביתת האחיות, זה היום השני ברציפות.

כל השירותים הלא דחופים, טיפות החלב, שירותי האחות בבתי הספר ובקופת חולים "כללית" הושבתו. בבתי החולים יינתנו השירותים במתכונת שבת, כשכל התורניות והטיפולים הדחופים מתקיימים כסדרם.

מהסתדרות האחיות נמסר כי האחיות ימשיכו במשא ומתן עם האוצר, במטרה ליישם ההסכם להחרגת שכר האחיות, להפיכת האחיות למקצוע בעדיפות לאומית ולמציאת פתרון למחסור הקשה באחיות.

"תעתועי המספרים של האוצר - מניפולציה זולה"

בהסתדרות האחיות מתחו ביקורת על האוצר ואמרו כי "תעתועי המספרים שמציגים פקידי האוצר הם לא יותר מאשר מניפולציה זולה. המחסור החריף באחיות נתמך בנתונים אובייקטיביים, מה שלא מפריע לפקידי האוצר לנהוג בעזות מצח, להפר הסכם חתום ולפרסם נתונים הזויים.

"איננו מתכוונים להיגרר למדיניות של האוצר לשלם לאחיות בשעות נוספות ובמשמרות שאינן נגמרות. פקידי האוצר ממשיכים להתעלם מהמחסור החריף באחיות במשך שנים. הם 'פותרים' את המחסור בפיצוץ המחלקות בחולים השוכבים במסדרונות, העברת חולים מונשמים מטיפול נמרץ למחלקות הפנימיות. עכשיו הם גם משתמשים בבחירות כטיעון להתחמקות מהסכם. לצערנו לפקידי האוצר אין קו אדום והם מוכנים לחסוך כסף על גב החולים גם כשמדובר בפגיעה ובסיכון חיי אדם".

לדברי האחיות, "הפתרון למחסור באחיות לא יבוא מתעתועי מספרים, שגם לפיהם אחות עם ותק של 20 שנה צריכה להשלים הכנסה במשמרות לילה ומשמרות שבת על מנת לפרנס בכבוד את ילדיה; הפתרון למחסור באחיות לא יבוא מהנבואות של פקידי האוצר על מטוסים עמוסים אחיות שינחתו באישון לילה בפתח של בתי החולים והמרפאות בקהילה. הפתרון היחיד שעליו הסכים גם האוצר הוא ההסכם שנחתם במרץ".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום