איידס: לא מסתכנים ולא נדבקים

(0)
לדרג

התנזרות ממין? לפי הקמפיין החדש של משרד הבריאות "אם לא מקיימים, לא נדבקים... אך אם מתעקשים, שימו קונדום!"; ב-2011 נרשמה עלייה קלה בתחלואה

מאת: מערכת zap doctors

למרות ההישגים שאליהם הגיעה הרפואה המודרנית, ואולי דווקא בשל העובדה כי מחלת האיידס נתפסת כיום כמחלה שניתן לחיות איתה, חלה עלייה בשיעור התחלואה. הקמפיין המרכזי של משרד הבריאות, שיושק השבוע לקראת יום האיידס העולמי, יזכיר לציבור להשתמש בקונדום.

ישראל: תחלואה נמוכה מבמדינות המערב

לפי נתוני משרד הבריאות המתפרסמים היום (ו'), בשנת 2011 דווחו למשרד הבריאות 454 מקרים חדשים, עלייה של כ-6% יחסית ל-2010, ובסך הכל שיעור של 58 מקרים חדשים לכל מיליון איש. שיעור זה נמוך מהנתונים במרבית מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה, אך קיימים פערים גדולים בין תתי אוכלוסיות בארץ. כך למשל, מספר הגברים החולים גבוה ממספר הנשים, וכן שיעור החולים בקרב גברים הומוסקסואלים ותושבים יוצאי מדינות מוכות איידס.

בסך הכל רשומים בישראל כ-5,600 חולי איידס (HIV), ומוערך כי בסך הכל חיים כ-7,900 איש עם הנגיף. בהתאם לדיווחי ארגוני בריאות בין-לאומיים עולה כי בשנת 2011 נדבקו ברחבי העולם כ-2.5 מיליון אנשים בנגיף, ובסך הכול בסוף שנת 2011 חיו כ-34 מיליון אנשים עם הנגיף. בישראל התגלו משנת 1981 ועד סוף שנת 2011 כ-7,000 מקרים חדשים של נשאי HIV וחולי איידס. מתוכם, על פי המידע שבידי משרד הבריאות, כ-1,400 אנשים שמתו או שעזבו את הארץ.

קמפיין יייחודי גם לקהילה הגאה

לקראת יום האיידס העולמי שיצוין השבוע, ייצא משרד הבריאות בשני קמפיינים חדשים - קמפיין לאוכלוסייה הכללית - שיכלול פרסום באינטרנט ובבתי הקולנוע. סלוגן הקמפיין יהיה בזו הלשון: "לא מקיימים לא נדבקים! הכי בטוח זה לא לקיים יחסי מין... אבל אם בכל זאת אתם מתעקשים... שימו קונדום!". קמפיין נוסף יפנה לאוכלוסייה הגאה, וייערך בשיתוף עם האגודה לשמירת זכויות הפרט והאגודה ללהט"ב.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום