תרומת איברים: גם בגיל 80

(0)
לדרג

על רקע המחסור בתרומות איברים, הודיע המרכז להשתלות כי ניתן יהיה לקבל תרומות גם מתורמים מבוגרים יותר. לאחרונה קיבלו 8 חולים איברים שניטלו מתורמים בני 70 ומעלה

מאת: מערכת zap doctors

בשל המחסור החמור באיברים להשתלות בישראל, החליט לאחרונה המרכז להשתלות להעלות את גיל התורמים ל-80. בשבוע שעבר קיבלו 8 חולים תרומות מתורמים מבוגרים.

איבריו של בן 73 - ריאות, כליות וכבד, נתרמו, וכך גם כבד וכליות של בן 76. מינואר 2012 ועד היום התקבלו תרומות איברים מ-8 תורמים מבוגרים שחלקם עברו את גיל 75 ואף התקרבו ל-80.

במרכז להשתלות מסבירים כי במדינות רבות, דוגמת איטליה, גרמניה ועוד, נוהגים ליטול איברים גם מתורמים מבוגרים, עד גיל 80. זאת מכיוון שרבים מהמגיעים כיום לגיל גבורות נמצאים במצב רפואי טוב יותר מאשר בני גילם לפני שנים. המודעות לאורח חיים בריא, לפעילות גופנית ותזונה בריאה, ביחד עם טיפולים רפואיים מתקדמים, יוצרת פער בין הגיל הכרונולוגי לגיל הביולוגי.

במדינות המשתמשות באיברים של תורמים מבוגרים, קיימת מדיניות של תורמים מבוגרים עבור ממתינים מבוגרים. גם בישראל מדיניות חלוקת האיברים לוקחת בחשבון את גיל התורם וגיל הנתרם, כאשר מדובר באיברים מתורמים מבוגרים. בכל מקרה, האמצעים הטכנולוגיים העומדים כיום לרשות המערכות הרפואיות מאפשרים אבחון יותר מדויק והדמיה יותר משוכללת של האיברים, אשר בעבר לא היו זמינים. לאחר שמשפחת הנפטר מסכימה לתרום את איבריו, מבצעים בדיקות אחדות לתורם על מנת לוודא את תפקוד האיברים.

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז להשתלות: "חשוב שהציבור ידע על האפשרות לתרום איברים גם בגיל המבוגר. לעתים קרובות אנחנו נתקלים באנשים שחצו את גיל ה-60, שאינם מאמינים שבגילם עדיין ניתן לתרום. זו הזדמנות לומר להם שהם יכולים לתרום, להמשיך לחיות חיים ארוכים ולהיות מצילי חיים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום