להרים את הפנים, להוריד את הגיל

(0)
לדרג

בניתוח הרמת פנים, הידוע בשם "מתיחת פנים", מקצר המנתח את את שרירי הפנים שנחלשו במשך הזמן, ומסיר את עודפי העור. התוצאה מרשימה: מראה צעיר בכעשר שנים

מאת: מערכת zap doctors

השנים החולפות, ההזדקנות הטבעית של העור והחשיפה לקרינה נותנים את אותותיהם בעור הפנים, שהופך לקראת סוף שנות הארבעים לחיים לרפוי, מקומט ונפול. ניתוח "הרמת פנים", שמכונה לרוב "מתיחת פנים", נועד לתקן את המצב הזה ולשקם את מראה הפנים על ידי החזרת השרירים למקומם והסרת עודפי העור בצוואר, בפנים ובמצח.

"בארצות הברית מבוצעים מדי שנה כ-150,000 ניתוחי הרמת פנים", אומר ד"ר יצחק רמון, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מנהל המרפאה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בבי"ח אלישע בחיפה ורופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבי"ח רמב"ם. "בישראל מבוצעים כ-500 ניתוחים כאלה מדי שנה. כיום מי שנוטות לבצע את הניתוח הן בעיקר נשים, בנות 45-80, אשר משתייכות למעמד סוציו אקונומי בינוני עד גבוה ומסוגלות לעמוד בעלותו של הניתוח. אולם בשנים האחרונות גם גברים החלו לבקש את הניתוח וכיום אחוז אחד מכלל ניתוחי הפנים מבוצע בגברים".

שבועיים מנוחה בבית

ניתוח הרמת פנים נמשך כארבע שעות ומתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית עם טישטוש תוך ורידי. "תחילה נעשה חתך לאורך כל קו השיער וכן בקדמת אפרכסת האוזן ומאחוריה לתוך השיער", מסביר ד"ר רמון. "בהמשך מופרד עור הפנים מהשכבות העמוקות יותר, נעשה קיצור של השרירים, והעור העודף מוסר. לעיתים נעשה בנוסף ניתוח של העפעפיים, הזרקה של שומן עצמי, כדי להחזיר את הנפח שאבד וקילוף של עור הפנים באמצעות לייזר, כדי לשפר את מראה העור. יש הנוהגים לחבוש את הפנים בתום הניתוח, אולם מנתחים אחרים, ואני ביניהם, מעדיפים שהפנים יהיו חשופות ללא כל חבישה".

ההחלמה מהניתוח נמשכת כשבועיים. ד"ר רמון: "לאחר הניתוח נשארים לילה בבית החולים להשגחה, ולמחרת, לאחר מקלחת וחפיפת הראש, ניתן להשתחרר להחלמה בבית. במשך שבוע יש נפיחות ניכרת, אשר מתחילה לרדת כעבור שבוע. משך ההחלמה הינו כשבועיים, בהתאם להיקף הניתוח שבוצע. ככל שהניתוח נרחב יותר ההחלמה בדרך כלל ארוכה יותר. ככל שמבצעים את הניתוח בגיל צעיר יותר משך ההחלמה קצר יותר. חלק מהמטופלים ידרשו גם להסרת החבישות והסרת התפרים, אלא אם לא נחבשו או שנעשה שימוש בתפרים נספגים תוך עוריים, בהם אני משתמש, ואשר אין צורך להוציאם".


עדיף בגיל צעיר

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח הרמת פנים עלולים להופיע סיבוכים, אולם הסיכון להופעתם נמוך. בין הסיבוכים האפשריים ייתכנו דימום, זיהום, נמק של העור, צלקות נרחבות, פגיעה תחושתית, פגיעה מוטורית ואסימטריה. ד"ר רמון מדגיש כי במידה שמופיע דימום, יש צורך בניתוח נוסף לניקוז הדימום, ובמידה שיש זיהום צריך לקחת אנטיביוטיקה. במידה שיש צלקות רחבות או חוסר סימטריה, ניתן לבצע ניתוח מתקן, אך מומלץ לעשותו לפחות שנה לאחר הניתוח הראשוני.

"הרוב הכמעט מוחלט של הניתוחים לא גורמים לסיבוכים ודווקא משיגים תוצאות מספקות", אומר ד"ר רמון. "לאחר ניתוח מוצלח נראים צעירים יותר בכעשר שנים. ניתוח מוצלח שומר על מראה טבעי, אך צעיר ורענן יותר, כך שאדם אשר לא הכיר את המנותח/ת לפני כן לא יוכל לדעת שמדובר באדם שעבר ניתוח פלסטי".

ד"ר רמון ממליץ למי ששוקלת לעבור את הניתוח לא לחכות זמן רב מדי, מאחר שניתוח בגיל צעיר מבטיח תוצאות טובות יותר. "כאשר מבצעים את הניתוח בגיל צעיר יותר נראים טוב יותר ויותר קשה להבחין בניתוח", הוא אומר. "ניתוח שנעשה בגיל צעיר יותר גם מחזיק בדרך כלל ליותר שנים, מאחר שהעור אלסטי יותר ככל שאנו צעירים יותר".

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים והצערת עור הפנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום