כספית בדגים? בישראל אין חשש

(0)
לדרג

ה-FDA המליץ לאחרונה לשנות את מדיניות צריכת הדגים, בעקבות תכולת כספית גבוהה בחלק מהסוגים. במשרד הבריאות מבהירים כי בישראל אין סיבה לדאגה

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה פורסמו בארה"ב נתונים, לפיהם בחלק מהדגים שנחשבו לבטוחים לשימוש, התגלתה תכולת כספית גבוהה מהמותר. הדבר הביא להמלצה לשנות את ההמלצות באשר לסוגי דגים מסוימים, אך ההמלצות טרם שונו. עם זאת בישראל, מבהירים במשרד הבריאות, אין סיבה לדאגה.

"המלצת משרד הבריאות הישראלי מותאמת להרגלי התזונה ומצאי המזון בישראל", עולה מהודעת משרד הבריאות שפורסמה היום (ב'). "רוב שימורי הטונה הנצרכים בישראל הם מטונה בהירה, שבה ריכוז הכספית נמוך מאוד. דגים העלולים להכיל ריכוזים גבוהים של כספית כגון טונה לבנה (אלבקור), כריש ודגי חרב אינם נפוצים לצריכה בקרב האוכלוסייה בישראל".

במשרד הבריאות מדגישים כי בישראל מתבצע מעקב אחרי תכולת הכספית; מנתונים שנאספו בעת האחרונה עולה כי רק ב-16% מהדוגמאות של שימורי טונה בהירה נמצאה כספית בכלל וגם זאת ברמה נמוכה מזו המותרת. בטונה לבנה אשר נצרכת בעיקר בצורת סטייקים, רמות הכספית נמצאו מתחת לרמות המותרות לסוג זה של דג.

לפי ההנחיות, דגים הם מקור טוב לחלבון, דלים יחסית בשומן רווי ומכילים אומגה-3 ברמות שונות בהתאם לתזונתם, מקור גידולם וצורת הדיג שלהם. משרד הבריאות ממליץ לכל האוכלוסייה, כולל ילדים, לצרוך דגים ולגוון את סוגי הדגים בתפריט. אין צורך להגביל את תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל ובקרב ילדים בפרט, אלא לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת.

לנשים בהריון קיימות המלצות נוספות, לפיהן כדאי לא לאכול דגים גדולים כמו כריש (Shark), חרב (Swordfish), מקרל גדול ( (King mackerel), ליבנה (Tilefish), טונה לבנה (אלבקור) העלולים להכיל כספית ברמה גבוהה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום