מסתמן: רפורמה בביטוח הסיעודי

(0)
לדרג

הממונה על הביטוח הציע כי קופות החולים יספקו למבוטחים חבילה אחידה של שירותים במסגרת הביטוח הסיעודי; במשרד הבריאות חוששים שהדבר יוביל לכפל ביטוח

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע שעבר הטיל הממונה על הביטוח, פרופ' עודד שריג, פצצה בעולם ביטוחי הבריאות: פרופ' שריג הציע כי לטובת המבוטחים, הרכב פוליסת הביטוח הסיעודי שמציעות קופות החולים השונות יהיה אחיד. במשרד הבריאות תומכים בצעד, אך חוששים שהוא עלול להחמיר את תופעת כפל הביטוח, המתרחשת כשהצרכן משלם פעמיים על אותם שירותים.

לפי ההצעה של פרופ' שריג, קופות החולים יתנו הרכב שירותים קבוע, כפי שקיים למשל בביטוחי החובה של כלי רכב. הקופות למעשה אינן מבטחות, אלא רק המשווקות של הביטוחים השונים, ולכן התחרות תתבטא רק בגזרת המחיר.

במשרד הבריאות התריעו מזה זמן רב על הכשלים הקיימים בביטוחים הסיעודיים הפרטיים והקבוצתיים; "החסם שמציבים הביטוחים הקבוצתיים של קופות החולים פוגע ביכולת המעבר של המבוטחים בין קופות החולים והביא לפגיעה בזכויות של אלפי מבוטחים מדי שנה", נמסר.

עוד מסבירים במשרד הבריאות כי "המהלך החדש הוא צעד בכיוון הנכון, אך הוא לא מספיק. יש להבטיח כי בכל פתרון שיינתן, זכויותיהם של המבוטחים בקופות החולים לא ייפגעו. יש חשש שההצעה של פרופ' שריג תביא להסטה של מבוטחים גם לביטוחי הפרט, לכפל ביטוח ותביא לעלייה בתשלומי הפרמיה הכוללת של המבוטחים. ההצעה של משרד האוצר טרם הוצגה למשרד הבריאות. לאחר שתוצג, נתכוונן לפתרון הפשוט של משרד הבריאות, שיאפשר לאזרחים להמשיך להחזיק ולשמור על הזכויות שצברו בביטוח הסיעודי בעת שהחליטו על מעבר קופה".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום