בת 15 הצילה במותה 3 אנשים

(0)
לדרג

נערה משפרעם התמוטטה באמצע קורס החייאה, כנראה בשל בעיה בלב. הוריה החליטו לתרום איברים. "יש נחמה ביכולת למנוע כאב ממשפחות נוספות", אמרה האם

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבועיים הובהלה לרמב"ם בת 15, כשהיא במצב קשה. הנערה התמוטטה מסיבה לא ברורה במהלך קורס החייאה שבו השתתפה. לאחר שמאמצי הרופאים להצילה לא צלחו, הסכימה משפחתה לתרום את איבריה ואלה הושתלו בשלושה בני אדם.

הנערה השתתפה בקורס החייאה שהתקיים לאחרונה בבית הספר הקתולי האפיסקופלי בשפרעם, אך כאשר התחילה לתרגל על בובת התרגול, התמוטטה במפתיע ואיבדה את הכרתה. כאשר הגיעה לבית חולים רמב"ם, היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים, ובמשך שמונה ימים נלחמו הרופאים על חייה. בשבוע שעבר הנערה הלכה לעולמה, חודש לפני יום הולדתה ה-15. עד היום לא ברור מה גרם להתמוטטותה, אך ככל הנראה היא סבלה מהפרעת קצב בלב.

במשך תקופת האשפוז, קיוותה המשפחה לנס רפואי. כאשר הסיכויים לכך הלכו ופחתו, החליטו ההורים שהנס יכול לקרות אצל מישהו אחר. ברגע אחד קיבלו ההורים את ההחלטה לתרום את איבריה של בתם. זמן קצר לאחר מותה של הנערה בשבוע שעבר, הושתלו איבריה בשלושה מטופלים: בבית החולים הדסה בירושלים בוצעו השתלות כליה וכבד, ובבית החולים בילינסון הושתלה כליה נוספת.

"זוהי החלטה לא פשוטה, אבל קיבלנו אותה כדי לעזור להורים ולילדים נוספים שנמצאים במצב שבו היינו", הסבירה אם הנערה. "הכאב קשה מנשוא והיכולת לתת למשפחות אחרות, ואולי למנוע מהן את הכאב הזה, להבין שאולי עזרנו להן להמשיך לחיות, יש בכך נחמה מסוימת".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום