שיטה חדשה תצמצם ניתוחי גב

(0)
לדרג

"טיול" בעמוד השדרה בעזרת קטטר הנושא מצלמה, וטיפול בכאבי גב באמצעות סכין לייזר זעירה - הכירו את הטכנולוגיה שמבטיחה לחסוך כאבי גב וניתוח מיותר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הסוף לניתוחי גב חוזרים? טכנולוגיה שהגיעה לאחרונה לארץ למרכז הרפואי "רמב"ם" מאפשרת לבצע את הבדיקה ואת הניתוח, בפעולה אחת בלבד. לאחרונה בוצעו במרכז שני ניתוחים בשיטה החדשה.

כ-80% מהמטופלים סובלים מכאבי גב בכל הרמות, רבים מהם נאלצים לעבור ניתוח לטיפול בבעיה. אולם, לעתים, הניתוח הוא רק תחנת ביניים, וכ-20% ממנותחי הגב ממשיכים לסבול מכאבים גם לאחר הניתוח. אחת הסיבות לכך היא תופעות הלוואי של הניתוחים, העיקרית שבהן היא צלקת עקב הניתוח. כדי לפתור את הבעיה הזו נאלצו המטופלים לעבור בדיקות לאבחון ואיתור הצלקת, ולאחר מכן לעבור ניתוח חוזר.

הטכנולוגיה, אפידורוסקופ, היא למעשה שימוש בקטטר עם מצלמה, המכיל לייזר שמאפשר צריבה בשדה פעולה רחב בתוך תעלת השדרה; במהלך הניתוח המנתח חודר אל עמוד השדרה, דרך נקב קטן בתחתיתו, ובעזרת האפידורוסקופ ו"מטפס" לאורך תעלת השדרה, שקוטרה 10-12 מ"מ. בכל זמן הטיפול, משתמש המנתח במצלמה שבראש הקטטר כדי לראות היכן הוא נמצא וכדי לאתר את מקור הכאב (היצרות של תעלת השדרה, הידבקות עקב ניתוחים קודמים, פריצת דיסק). כאשר המנתח מאתר את הבעיה, הוא נעזר בסכין הלייזר הזעירה להסרת הרקמה המצולקת שגרמה לכאבי הגב. הניתוח מתבצע במשך כ-40 דקות ומבוצע בהרדמה מלאה.

לאחרונה בוצעו ב"רמב"ם" שני ניתוחי גב חוזרים, ניתוח לתיקון צלקת ניתוחית וטיפול בכאבים שהתפתחו בעקבותיה ברגלו של המטופל בן ה-60, וניתוח נוסף, בבן 40, לטיפול בפריצת דיסק. ד"ר ליאור מרום, בכיר ביחידה לניתוחי עמוד השדרה שביצע את הניתוח, מסביר כי "זו השיטה היחידה שמאפשרת לנו לראות מה קורה בתעלת השדרה ולנתח במקום. עד כה נאלצנו לבצע בדיקות שלא תמיד הראו מה הבעיה, ולאחר מכן לבצע ניתוחים חוזרים. כאן אנחנו חוסכים ניתוחים וכאבים מיותרים למטופלים".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עמוד השדרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום