מרכז חדש למחלות אלרגיה

(0)
לדרג

בבית חולים מאיר נפתח מרכז רב תחומי לטיפול במחלות תאי פיטום, תאים שריבויים בגוף האדם גורם לשלל תופעות אלרגיות. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בימים אלה נפתח בבית חולים "מאיר" מרכז לאבחון, טיפול ומחקר של מחלות תאי פיטום (mast cells), התאים המרכזיים בהתחוללות תגובה אלרגית.

מפגש של נוגדנים מקבוצת IgE (שהם נוגדנים לאלרגנים נשאפים ומשתתפים בתהליך האלרגיה), עם אלרגן ספציפי כלפיו הם מכוונים יגרום להפעלת תאי הפיטום ולהפרשת מתווכים שונים. פעילותם תבוא לידי ביטוי בסממנים האלרגיים המוכרים כמו נזלת אלרגית וכדומה. קבוצה אחרת של מחלות שבה מופעלים התאים היא תופעות בעור כמו תפרחת מגרדת (אורטיקריה), הסמקה, נפיחות ועוד.

קבוצה נוספת של מחלות הנובעות משגשוג/ריבוי תאי פיטום, היא מסטוציטוזיס (Mastocytosis) לצורותיה השונות. התגובה מגיעה בצורת תופעות בעור ו/או פגיעה רב מערכתית שתפגע באיברים שונים (כבד, טחול, עצמות ואף תמונה לוקימית).

ייחודו של המרכז, בראשו עומד פרופ' יוסי מקורי, הוא מתן מענה בין תחומי בחולים במחלות נדירות אלו ואשר מחייבות גישה רב תחומית. במרכז שותפים רופאים מתחומים רלוונטיים: אלרגיה, המטולוגיה, דרמטולוגיה, פתולוגיה וכן מעבדות שיערכו את הבדיקות הנדרשות. החולים ירוכזו במרפאה לאלרגיה ומשם יופנו למומחים השונים ולבדיקות הספציפיות.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום