שיטה חדשה להסרת גידולים בכבד

(0)
לדרג

בשורה לחולים: במרכז הרפואי הדסה בוצע לאחרונה הליך ראשון מסוגו בישראל לטיפול בגידולי כבד המיועד לאנשים שעד לא מזמן התבשרו כי "אין מה לעשות". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי הדסה בוצע לאחרונה טיפול ראשון מסוגו בישראל, שנועד להסיר גידולים ממאירים בכבד במקרים שנחשבו עד כה לחסרי תקווה.

מדובר בטכניקה שפותחה בעולם בשנים האחרונות והיא מאפשרת צריבת גידולים וגרורות, הנמצאים במקומות בעיתיים בכבד, סמוך לכלי דם גדולים או לדרכי מרה ראשיות. החשש מפגיעה בכלי דם אלו מנע עד כה מהחולים טיפול כירורגי או טיפול בשיטות מקובלות ורבים נאלצו להתמודד עם התשובה הכואבת של "אין מה לעשות יותר".

ד"ר מוחמד פרוג'ה, מומחה בכירורגיה כללית, שעמד בראש צוות הרופאים שביצע את ההליך לראשונה, מסביר כי "ההבדל העיקרי בין שיטה זאת לטכניקות אחרות הוא שהשיטה החדשה לא מייצרת חום או קור קיצוניים וכך ניתן להשתמש בה קרוב למבנים חשובים בלי לפגוע בהם".

בשיטה החדשה IRE, המבוצעת תחת הרדמה מלאה למשך מספר דקות, מכשיר דמוי "גנרטור" המחובר לאלקטרודות המגיעות גם לאזורים הרגישים ביותר בכבד, מעביר זרם חשמלי בתוך הגידול וגורם להרס התאים שמתחיל באופן מיידי ונמשך עד 6 שעות. זאת, בניגוד לשיטת הצריבה המקובלת, שלא אפשרה להגיע לאזורים מסובכים בעלי סיכון. השיטה החדשה חושפת תאים לפולסים קצרים של זרם ישיר במתח גבוה שפוגע באופן סלקטיבי בתאים סרטניים, תוך כדי שימור רקמת החיבור מסביב, כלי דם, דרכי מרה ועצבים. הדבר יוצר חורים מרובים בקרום התא ובאופן בלתי הפיך ניזוק מנגנון ההומאוסטזיס (שיווי המשקל) של התא וכך מוביל למותו.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה של הכבד ודרכי המרה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום