הדיאטה גילתה גידול בבטן

(0)
לדרג

בבי"ח "בני ציון" התגלה כי הסיבה האמיתית לכישלון הדיאטה של גבר בשנות ה-60 לחייו היא גידול בבטן. הנגע, במשקל של יותר מ-10 קילוגרמים, הוסר יחד עם גידול נוסף בכליה

מאת: מערכת zap doctors

בדיקה שגרתית ותסכול מאי הצלחת הדיאטה, כך מתברר, עשויים להציל חיים. מי שיכול להעיד על כך הוא תושב הצפון, שבגופו התגלו שני גידולים, אחד מהם במשקל כ-10.5 קילוגרמים ואחד קטן יותר באחת מהכליות.

האיש, בן כ-60, התלונן לאחרונה בפני רופא המשפחה על כך שלמרות כל הדיאטות שבהן הוא התנסה, לא רק שהוא לא הצליח לרזות, אלא אף עלה במשקל. בבדיקה ראשונית גילה הרופא גוש נוקשה בבטנו של הגבר והפנה אותו לסדרת בדיקות. במהלך הבדיקות התגלה גוש גדול בבטנו של האיש. בבדיקת C.T מיוחדת שעבר במרכז "בני ציון" התגלה כי גידול ענק בבטנו דוחק את איבריו הפנימיים ממקומם.

בניתוח מורכב שבוצע על ידי צוות מומחים במחלקת אורולוגיה במרכז וצוות כירורגים, הצליחו הרופאים לכרות את הגידול בשלמותו, מבלי לפגוע באיבריו הפנימיים של המטופל, שהועבר להמשך התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ. הגידול עצמו נלקח לשקילה, שם התבררו הנתונים המדהימים: משקלו הוא לא פחות מ-10.5 קילוגרמים וקוטרו כ-35 סנטימטרים. גוש נוסף שהתגלה במהלך בירור טיבו של הנגע הגדול, הוסר מהכליה.

מנהל מחלקת אורולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון" פרופ' עופר נתיב, הופתע גם הוא: "אין ספק כי המדובר במקרה רפואי נדיר מאוד בשל ממדי הגוש. הניתוח המורכב עבר בהצלחה והמטופל שוחרר לביתו במצב תקין".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום