השמנה: משקאות קלים וגנטיקה

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי מקיף מצא כי דווקא בעלי הנטייה להשמנה בוחרים בתזונה לא נכונה: נמצא קשר בין צריכת משקאות שהם בגדר "קלוריות ריקות" להשמנת יתר גנטית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם בעלי נטייה להשמנה פשוט מעדיפים ג'אנק פוד? לפי מחקר אמריקאי חדש, לכל הפחות הם צורכים יותר משקאות ממותקי סוכר, שנחשבים ל"קלוריות ריקות" וגורמים לעלייה במשקל בלי שנרגיש.

לפי המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine, הקשר בין גנטיקה והשמנה בולט יותר באלו הנוהגים לשתות כמויות רבות של משקאות ממותקי סוכר.

במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הקשר בין נטייה גנטית לצריכת משקאות ממותקים בהקשר של מדד מסת הגוף והסיכון להשמנה בקרוב ל-7,000 נשים ו-4,400 גברים. מחקר נוסף כלל נתונים של יותר מ-21,000 נשים. מדד הנטייה הגנטית חושב על בסיס 32 אתרים הקשורים במדד מסת הגוף וצריכת משקאות ממותקים נבחנה בהקשר של מדד מסת הגוף.

נמצא כי הקשר הגנטי עם מדד מסת הגוף היה בולט יותר בקרב משתתפים עם צריכה גבוהה של משקאות ממותקי סוכר, בהשוואה לאלו עם צריכה מעטה של משקאות אלו. משילוב המדגמים עלה כי חלה עלייה במדדי מסת גוף עם הגדלת היקף צריכת משקאות ממותקי סוכר, וכן, נרשמה עלייה ניכרת בסיכון להשמנת יתר ככל שצריכת משקאות ממותקי סוכר הייתה גדולה יותר.

לסיכום, בשלושה מדגמים נמצאו עדויות עקביות, לפיהן צריכה רבה יותר של משקאות ממותקים מלווה בנטייה גנטית בולטת יותר למדדי מסת גוף גבוהים ולעלייה בסיכון להשמנה בנשים ובגברים.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום