נולדת פגה? ייתכנו סיבוכי הריון

(0)
לדרג

לפי מחקר קנדי מקיף, לנשים שנולדו מוקדם מהמועד הצפוי, סיכוי כפול לסבול בעצמן מסיבוכי הריון בבגרות. מדובר בעיקר בסיבוכים הקשורים לסוכרת וליתר לחץ דם

מאת: מערכת zap doctors

לאמהות שנולדו מוקדם סיכון כפול לסיבוכים במהלך ההריון שלהן, בהשוואה לנשים שנולדו במועד. כך על פי מאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Canadian Medical Association Journal.

המחקר כלל 7,405 נשים שנולדו מוקדם (554 נשים נולדו לפני השלמת 32 שבועות הריון ו-6,851 נשים נולדו לאחר 32-36 שבועות הריון). בקבוצת הביקורת היו כ-16,000 נשים שנולדו במועד בין השנים 1976-1995, וילדו בין השנים 1987-2008.

מהמחקר עולה כי הסיכון לסיבוכי סוכרת ויתר לחץ דם בהריון עולה אצל נשים שנולדו מוקדם מהצפוי. כך למשל, 20% מהנשים שנולדו לאחר פחות מ-32 שבועות הריון, סבלו מסיבוך אחד לפחות במהלך ההריון, 13% מהנשים שנולדו לאחר 32-26 שבועות הריון ול-11% מהנשים שנולדו במועד.

לאחר התחשבות במשתנים שונים, כולל משקל לידה ביחס לגיל הריון, הסיכוי לסיבוכי הריון על רקע לידה מוקדמת היה גבוה כפליים בנשים שנולדו לפני השלמת 32 שבועות הריון. כמו כן נרשמה עלייה של 14% באלו שנולדו לאחר 32-36 שבועות הריון, בהשוואה לנשים שנולדו במועד.

מחקרים קודמים מצאו כי בנשים שנולדו קטנות לגיל ההריון (בין אם נולדו מוקדם או במועד), קיים סיכון מוגבר לסיבוכים במהלך ההריון. מחקרים אלו לא זיהו באופן ספציפי את גיל ההריון כגורם סיכון לסיבוכים, אך ציינו כי בנשים שנולדו מוקדם יותר שיעורי פוריות נמוכים יותר, בהשוואה לנשים שנולדו במועד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי יש לקחת בחשבון את ההשפעה של לידה מוקדמת על הטיפול המיילדותי בנשים הרות, כמו גם את הקצאת המשאבים של מערכת הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום