פעילות גופנית חובה לחולי סוכרת

(0)
לדרג

לפי סקירה מקיפה שנערכה בחולי סוכרת בשוודיה, התמותה בקרב חולים שהגדילו את היקף הפעילות הגופנית ירדה ב-67%, יחסית למי שלא הקפידו על כושר

מאת: מערכת zap doctors

פעילות גופנית זה לא רק בריא, אלא גם מציל חיים. עיסוק בפעילות גופנית בקרב חולי סוכרת מוריד את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי הדם ולתמותה על רקע זה ומכל סיבה אחרת ביותר מ-50%. כך לפי סקירה מקיפה, המבוססת על נתוני מאגר חולי הסוכרת הלאומי בשוודיה.

בסקירה, שהוצגה לאחרונה בכנס של האגודה האירופית לסוכרת, בדקו החוקרים נתונים על פעילות גופנית בשעות הפנאי בקרב יותר מ-15,000 גברים ונשים חולי סוכרת מסוג 2 שהיו במעקב מספר שנים. המשתתפים סווגו לשתי קבוצות - קבוצה שבה ביצעו החולים פעילות גופנית מעטה (ללא פעילות גופנית קבועה או פעילות גופנית פעם בשבוע), וקבוצה שבה התאמנו באופן שגרתי 3-7 פעמים בשבוע.

במהלך תקופה של חמש שנים, נרשמה סבירות נמוכה יותר לאירועי לב וכלי דם בקרב מי שהקפידו על פעילות גופנית באופן קבוע. כמו כן נרשמה תמותה נמוכה יותר על רקע זה או מכל סיבה אחרת.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות חולי סוכרת שדיווחו כי לא הקפידו על פעילות גופנית או שעשו זאת בתדירות נמוכה בתחילת המחקר, והצליחו להגדיל את היקף הפעילות הקבועה לשלוש פעמים בשבוע, לכל הפחות. במקרים אלו הירידה בתחלואה ובתמותה הייתה בולטת עוד יותר, כאשר מספר מקרי התמותה על רקע מחלות לב וכלי דם בחולי סוכרת שהגדילו את היקף הפעילות הגופנית צנח ב-67% בהשוואה לאלו שלא הפכו לפעילים יותר. כמו כן, שיעורי התמותה מכל סיבה ירדו בהיקף דומה. ממצאי הסקירה עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים ולכן מומלץ יותר מתמיד לשלב פעילות גופנית בסדר היום.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום