עבודה בעמידה טובה לבריאות

(0)
לדרג

ישיבה ממושכת עלולה לגרום למחלות לב, סוכרת ולהשמנה. ממחקר חדש עולה כי עבודה בעמידה מפחיתה את הסיכון הרפואי ומעלה את החיוניות של העובדים

מאת: מערכת zap doctors

מעסיקים, שימו לב: תחנות עבודה עמידה-ישיבה המאפשרות לעובדים לשבת או לעמוד בזמן ביצוע עבודתם משפרות את מצבם הבריאותי של העובדים. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אוקטובר של כתב העת Preventing Chronic Disease.

החוקרים מדווחים כי מחקרים רבים מצאו כי ישיבה ממושכת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן, תסמונת מטבולית והשמנה.

במחקר הנוכחי השתתפו 34 עובדי משרד, העוסקים בעבודות יושבניות הכוללות תפעול מחשבים, אינטראקציה טלפונית ומגוון משימות משרדיות.

המחקר ארך שבעה שבועות, כאשר בתחילתו כל המשתתפים היו במעקב ללא התערבות במשך שבוע. בהמשך, נערכה תקופת התערבות בת חודש, במהלכו הותקנו עמדות ישיבה-עמידה בקבוצת ההתערבות (תקופה שנייה למחקר); בהמשך, במשך שבועיים לא נעשתה התערבות באף קבוצה (תקופה שלישית למחקר).

במהלך תקופת ההתערבות, הותאמו למשתתפים במקומות העבודה בקבוצת ההתערבות (24 משתתפים) עמדות ישיבה-עמידה, שניתן היה להגביה או להנמיך בהתאם להעדפת העובד, וכך לאפשר להם לעבוד בעמידה או בישיבה. החוקרים טוענים כי הזמן שהקדישו לשינוי העמדה לא הפריע משמעותית לשטף העבודה. לא נעשתה התערבות בעשרת המשתתפים בקבוצת הביקורת. לאחר ארבעה שבועות, עמדות ישיבה-עמידה הוסרו ממקום העובדה.

לאורך תקופת המחקר, החוקרים עקבו אחר משך הזמן שבילו העובדים בעמידה, ישיבה והליכה. הם גם סקרו את המשתתפים בשלוש נקודות זמן לאורך המחקר: בתחילת המחקר, בתום חמשת שבועות המחקר ובתום המחקר.

פחות ישיבה, יותר אנרגיה

החוקרים מצאו כי התקנת עמדות ישיבה-עמידה הביאה לעליה במשך הזמן בו העובדים לא ישבו, הפחית את כאבי גב עליון וצוואר והביא לשיפור במצב הרוח. הם גם מצאו כי כאשר העמדות הוסרו מסביבת העבודה, מרבית ההשפעות החיוביות במהלך ההתערבות נעלמו. באופן ספציפי יותר, ההתערבות הביאה לעלייה במשך הזמן ללא-ישיבה ב-224% (66 דקות ליום), שתורגם לירידה של 16.1% בזמן הישיבה.

בנוסף, מאחר שחלק מהסקר בוצע בתום תקופת המחקר, המשתתפים בקבוצת ההתערבות נשאלו אודות תחושת התועלת בעיניהם של העמדות שהותקנו: 87% דיווחו כי חשו נוח יותר בסביבת העבודה שלהם, 87% דיווחו כי חשו אנרגטיים יותר, 75% חשו בריאים יותר, 71% חשו ממוקדים יותר, 66% חשו יעילים יותר, 62% חשוב שמחים יותר ו-33% טענו כי סבלו פחות ממתחים במקום העבודה.

בואו לדבר על זה בפורום הליכה וניתוח תנועה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום