משקאות קלים, הרזייה קלה

(0)
לדרג

מחקר חדש שנערך במתבגרים בעלי עודף משקל, מגלה כי להפחתת מינון משקאות ממותקים השפעה על משקל ומסת גוף, לפחות במשך השנה הראשונה לשינוי בתפריט

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הפחתת צריכת משקאות ממותקים למשך שנה יכולה לבלום את העלייה במשקל בקרב מתבגרים הסובלים מהשנת יתר. כך על פי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת משקאות ממותקים עלולה להביא לעלייה עודפת במשקל הגוף. הם ביקשו להעריך את ההשפעה על משקל הגוף של התערבות הכוללת משקאות ללא קלוריות בקרב מתבגרים בעלי עודף משקל או השמנת יתר.

במחקר השתתפו 224 מתבגרים בעלי עודף משקל שצרכו באופן קבוע משקאות ממותקי סוכר. המשתתפים חולקו באקראי לשתי קבוצות באחת הופחתה צריכת משקאות הקלים בשנה, עם מעקב של שנה נוספת ללא התערבות, ולקבוצת ביקורת שהתפריט שלה לא שונה בצורה כלשהי. החוקרים שיערו כי בקבוצת ההתערבות תחול עלייה איטית יותר במשקל, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

97% מהמשתתפים השלימו את המחקר לאחר שנה ו-93% נותרו במעקב לאחר שנתיים. בתחילת המחקר, היקף הצריכה של משקאות ממותקים היה דומה בשתי הקבוצות (1.7 משקאות ביום). לאחר שנה אחת, צריכת משקאות ממותקים ירדה כמעט לאפס בקבוצת הניסוי, ונותרה נמוכה יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת לאחר שנתיים.

לאחר שנה אחת, זוהה הבדל משמעותי בין הקבוצות מבחינת התוצאה העיקרית - השינוי במדד מסת הגוף או במשקל. עם זאת, השינוי במדד מסת הגוף לאחר שנתיים, לא היה שונה משמעותית בין שתי הקבוצות.

לסיכום, החלפת משקאות ממותקי סוכר במשקאות ללא-קלוריות לא הביאה לשיפור משקל הגוף במהלך תקופה של שנתיים, אך ההבדל בין הקבוצות באיכות התזונה ובמשקל הגוף ניכרו בתום השנה הראשונה.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום