חולת סרטן ניצחה את מכבי

(0)
לדרג

בית המשפט לעבודה בת"א דחה את תביעת קופת החולים מכבי נגד חולת סרטן שד שהתעקשה לקבל מימון לתרופה הרצפטין. נקבע כי הקופה תמשיך לממן את הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

מאבק אחד כבר מאחוריה. חולת סרטן שד תוכל להמשיך לקבל מימון לתרופה היקרה שלה היא זקוקה מקופת חולים מכבי. כך הוחלט בסופו של הליך משפטי ארוך שניהלה הקופה נגד האשה, תושבת הצפון בשנות החמישים לחייה.

האשה קיבלה ממכבי שני מחזורי טיפול ב"הרצפטין", תרופה הניתנת בעירוי ועלותה כ-11 אלף שקלים. אף שהתרופה כלולה בסל הבריאות, טענה קופת החולים מכבי כי מכיוון שהטיפול לא צלח ומצבה של המטופלת הורע אינה זכאית יותר לתרופה. המחלוקת המשפטית נסובה סביב פרשנות הוראות צו התרופות ("סל התרופות") הנוגעות למתן התרופה. על פי צו התרופות ההרצפטין ניתנת בשני קווי טיפול, כאשר בין הצדדים ניטשה המחלוקת מהם גדריו של כל קו טיפול, זאת בהתאם לאמור בצו התרופות.

לאחר שהופסק מימון התרופה פנתה החולה לנציבת קבילות הציבור, שקיבלה את קבילתה וקבעה כי פרשנותה של מכבי אינה נכונה. נקבע כי קו טיפול יגיע לסיומו רק כאשר נרשמת התקדמות של המחלה בעת טיפול משולב הרצפטין עם תרופה כימותרפית.

מחלוקת זו הובאה כעת לפתחו של בית הדין. מכבי טענה כי פרשנות נציבת הקבילות שגויה וכי תקציבה אינו מאפשר מימון טיפול רפואי בהרצפטין לפי פרשנות זו. בתגובה טענו החולה ונציבת הקבילות כי פרשנותה התובעת מנותקת מהמציאות הרפואית וכי הטיפול בהרצפטין הוביל לחסכון בכסף, הציל חיי אדם והאריך אותם.

בסופו של דבר קיבל בית הדין עמדה זו והורה להמשיך לממן את התרופה עבור המבוטחת. השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ פסקה כי פרשנות צו התרופות אינה יכולה להיצמד לנוסח היבש של הוראות הסל. "לטעמנו פרשנות התובעת מנותקת מהמציאות הרפואית, אשר היא עצמה הציגה בפנינו ועל כן אין מקום לקבלה", נקבע. הקופה התובעת תישא בהוצאות המשפטיות שנגרמו לצדדים המעורבים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום