מתח בעבודה סיכון למחלות לב

(0)
לדרג

העבודה הזאת תהרוג אותך: מסקירה חדשה שכללה כמעט 200 אלף נבדקים, עולה כי מתחים ושחיקה בעבודה גורמים לעלייה עקבית בסיכון למחלות לב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לא, זה לא נדמה לכם, המתח המצטבר לאורך שעות העבודה הארוכות באמת עלול לגרום להתקף לב. לפי מחקר חדש, המתחים בעבודה מלווים אמנם בעלייה קטנה, אך עקבית, בסיכון למחלת לב כלילית.

במחקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Lancet נכללו עדויות של קרוב ל-200,000 איש. לדברי החוקרים, למעלה משלושים שנות מחקר בנושא מתחים בעבודה והקשר עם מחלות לב העלו תוצאות סותרות, כאשר חלק מהמחקרים הדגימו עלייה של עד פי תשעה בסיכון, בעוד שאחרים לא מצאו כל קשר בין השניים. כמו כן, נראה כי יש אנשים הנמצאים בסיכון גבוה משמעותית.

בסקירה הנוכחית בחנו החוקרים את ההשפעה של מתחים בעבודה במשתתפים ללא מחלה כלילית בתחילת המחקר, שלקחו חלק ב-13 מדגמים אירופיים ארציים שנערכו בבלגיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, הולנד, שבדיה ובריטניה בין השנים 1985-2006. כל המשתתפים השלימו שאלונים להערכת דרישות העבודה, עומס מופרז במקום העבודה, היקף הדרישות וחופש בחירה.

מבין המשתתפים, כ-30,000 דיווחו על מתחים במקום העבודה (15%). במקביל, היו 2,356 דיווחים על אירועים של מחלת לב כלילית במהלך מעקב ממוצע של 7.5 שנים.

בסך הכל, לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו גיל, מין, והמצב הסוציו אקונומי של הנבדקים, נרשמה עלייה של 23% בסיכון בנוכחות מתחים בעבודה; במחקר הנוכחי נמצא כי למתחים בעבודה השפעה על הסיכון למחלת לב, וכי אף שמדובר בהשפעה מתונה, היא מאוד עקבית. בנוסף, החוקרים לא זיהו תתי-קבוצות בסיכון מיוחד.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום