ניתוח קטרקט מפחית שברי ירך

(0)
לדרג

מחקר שנערך ביותר ממיליון איש מגלה כי בשנה שאחרי הניתוח יורד הסיכון לשברי ירך בעקבות מעידות ב-16%. תועלת גבוהה לניתוח נצפתה בקרב בני 80 ויותר

מאת: מערכת zap doctors

ניתוחי עיניים לשם שיפור הראייה עשויים להפחית באופן ניכר את שיעור המעידות של קשישים, ולפיכך גם השברים. לפי מחקר חדש ומקיף, למי שעברו ניתוחי קטרקט סיכון מופחת לשברי ירך במהלך השנה שלאחר הניתוח.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA השתתפו יותר מ-1,100,000 איש בגילאי 65 ומעלה עם אבחון של קטרקט. כ-400,000 מהמשתתפים עברו ניתוח קטרקט.

החוקרים זיהו שכיחות מוגברת של אוסטיאופורוזיס, היפרפאראתירואידיזם ומחלות עיניים מכל סוג בקבוצת החולים שעברו ניתוח קטרקט, בהשוואה לאלו עם אבחון של קטרקט בלבד.

נמצא כי הסיכון לשברי ירך בתוך שנה לאחר ניתוח הקטרקט היה נמוך ב-16%, בהשוואה לסיכון לשברי ירך באלו עם קטרקט שלא עברו את הניתוח. בהשוואה לחולים בני אותו גיל עם אבחון של קטרקט בלבד, החוקרים מצאו כי בחולים שעברו ניתוח קטרקט בגילאי 80-84 שנים נרשם הסיכוי הנמוך ביותר לשברי ירך (ירידה של כ-28% בסיכון) לאחר ניתוח קטרקט בכל קבוצות הגיל. המשמעות היא כי ניתן להפחית את הסיכון המוגבר לשברים על רקע ליקוי הראייה עקב קטרקט באמצעות הסרת קטרקט.

מנקודת מבט קלינית, אין להתייחס לחולים כאל "מבוגרים מדי" או "חולים מדי" בשביל ניתוח להסרת קטרקט, שכן החוקרים מצאו כי הפחתת הסיכון לשברי ירך עשויה להיות בולטת דווקא בקרב בני 80-84 שנים.

בואו לדבר על זה בפורום קטרקט - בניהול העמותה לחקר בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום