ילדים: ישיבה ממושכת מסוכנת

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי לילדים המבלים זמן רב בישיבה, למשל מול הטלוויזיה, נטייה לבעיות בקואורדינציה. הורים, חשוב לסייע לילדים לנהל אורח חיים פעיל

מאת: מערכת zap doctors

הורים, תגרמו לילדים לזוז! בקרב ילדים המבלים את רוב זמנם מול מסך הטלוויזיה או בפעילויות אחרות בישיבה חלה עלייה של פי 5-9 בשכיחות קואורדינציה מוטורית ירודה, בהשוואה לילדים פעילים יותר; כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת American Journal of Human Biology.

במחקר השתתפו 213 ילדים מצפון פורטוגל (110 בנות ו-103 בנים) בגילאי 9-10. הילדים ענדו מכשיר מיוחד שתיעד את הפעילות היומית שלהם במשך חמישה ימים רצופים באביב 2010. החוקרים מדדו את הקואורדינציה המוטורית באמצעות מבחן גרמני להערכת קואורדינציה שבחן את יכולת הקפיצה, דילוג, שיווי משקל ושינוי פלטפורמה של הילדים. הם גם חישבו את יחס היקף מותניים-גובה והתבססו על המענה לשאלונים של הורים להערכת משתנים הנוגעים לבריאות ההורה והילד, וכן רמת ההשכלה של האם כמדד למצב חברתי כלכלי.

בסך הכל נמצא כי ל-46.3% מהבנות ול-59.3% מהבנים קואורדינציה מוטורית תקינה או טובה; בהשוואה לבנים, לבנות הייתה קואורדינציה פחות טובה והן בילו מספר דקות מועט יותר בפעילות גופנית מתונה או מאומצת בכל יום. הבנות בילו בפעילות בישיבה כ-77% ממהלך היום, לעומת 74% בבנים. בשני המינים, למי שישבו יותר במהלך היום הייתה נטייה גבוהה יותר לקואורדינציה מוטורית נמוכה יותר.

לפי המחקר, הגברת הפעילות הגופנית בלבד, ללא הפחתת כמות הזמן שמבלים הילדים בישיבה אינה מפצה על ההשפעות השליליות של הישיבה. הנתונים מדגישים מדוע חשוב לעודד ילדים להימנע מישיבה במטרה לשפר את הקואורדינציה המוטורית.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום