מסיבת הטראנס נגמרה בחדר מיון

(0)
לדרג

9 צעירים, בהם בן 17, טופלו בסוף השבוע בבי"ח זיו, לשם הגיעו באמבולנסים ממסיבה גדולה בצפון. הבליינים סבלו מהזיות קשות עקב שימוש בסמים ואלכוהול

מאת: מערכת zap doctors

במהלך סוף השבוע הגיעו לחדר המיון של בית חולים "זיו" שבצפת 9 צעירים שסבלו מהזיות, לאחר שהשתתפו במסיבת טראנס גדולה שנמשכה 48 שעות.

כל המטופלים שהגיעו במהלך הלילה באמבולנסים סבלו מתגובות אופייניות לצריכת יתר של אלכוהול ושימוש בסמים. התגובות כללו הזיות, חוסר קשר למציאות, הקאות, כאבי בטן וסימנים של התייבשות. בין המטופלים היה גם נער בן 17, שסבל מהזיות קשות והועבר לאשפוז ומעקב במחלקת ילדים.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל חדר המיון, סיפר כי לקראת האירוע תוגברו הצוותים בחדר המיון במרכז הרפואי ובחדר המיון הקדמי בקרית שמונה. "הצעירים שהגיעו סבלו מצריכת יתר של אלכוהול ונטילת סמים. בהתאם למצבם, הם טופלו בתרופות אנטי פסיכוטיות וקיבלו עירויים על מנת לאזן הפרעות במאזן הנוזלים והמלחים עקב התייבשות", אומר ד"ר עאמר.

עוד מוסיף ד"ר עאמר, כי שתיית אלכוהול ושימוש בסמים משפיעים על התפקוד המוטורי והקוגניטיבי ועלולים להביא להשפעות הרות אסון. "צריכת אלכוהול פוגעת ביכולת הריכוז, תיאום עבודת השרירים, תפיסת המרחק ושיווי המשקל ויכולה ליצור הפרעה במאזן המלחים בדם ולהשפיע על הלב, על מערכת העצבים ועל השרירים. בזמן הרעלת אלכוהול, נפגעות מערכות הגוף השונות באופן חריף ומסוכן.

"שימוש בסמים, מעבר לכך שאינו חוקי, פוגע ביכולות הקוגניטיביות ועלול במקרים מסוימים להביא למצבים פסיכוטיים. הסמים גורמים להזיות קשות ולחוסר התמצאות בזמן ובמקום, מעוררים מראות, קולות ומחשבות שווא, שבעקבותיהם עלול המשתמש לפגוע בעצמו או באחרים. בנוסף, במזג אוויר חם קיים חשש להתייבשות, מכיוון שמי שנמצא תחת השפעת הסם לא מבחין בתחושת צמא".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום