יוגה בהריון עוזרת נגד דיכאון

(0)
לדרג

ממחקר חדש בנשים הרות עולה כי יוגה בשבועות 12-26 עוזרת להוריד את הסיכון לדיכאון, להתחבר לגוף המשתנה כדי לתמוך בעובר וגם להתחבר רגשית לתינוק

מאת: ד"ר עמית עקירוב

יוגה עשויה להקל על תסמיני דיכאון בנשים הרות וגם לחזק את הקשר בין האם לתינוק אצל נשים בסיכון להפרעות פסיכיאטריות. כך לפי מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Complementary Therapies in Clinical Practice.

לדברי החוקרים, נשים הרות רבות בוחרות ביוגה מודעת (Mindfulness Yoga) כדי לסייע בהכנת לקראת הלידה ובהקלה על הכאבים בזמן צירים, בעקבות שילוב תנוחות עם מדיטציה. תרגילי יוגה מודעת שונים אלו מאלו מאחר ששמים דגש על תרגול מודעות, עם הוראות מכוונות.

במחקר השתתפו 18 נשים בשבועות 12-26 להריון, שאובחנו בסיכון גבוה לדיכאון. בנוסף להערכה בתחילת המחקר, הנשים השלימו הערכה עצמית של דיכאון, מודעות וחיבור בין האם לעובר לפני תרגילי יוגה ואחריהם. בסך הכל ארכו סדנאות היוגה עשרה שבועות.

המדריכים הזכירו לנשים כל העת להתמקד בתחושות הגוף, להקשיב לגופן ולהיות מודעות לאופן שבו הוא משתנה כדי לתמוך בתינוק הגדל. המשתתפות למדו טכניקות מודעות חדשות, כולל נשימה, דמיון מודרך והרפיה. כל מפגש ארך 90 דקות והותאם לניסיון או לגיל ההריון של האשה.

החוקרים מצאו כי בתום המפגשים, למשתתפות שעשו יוגה הייתה רמת דיכאון פחותה משמעותית והודגם שיפור משמעותי בחיבור בין האם לתינוק ובכישורי המודעות. בסך הכל, הנשים חשו כי יוגה מודעת סייעה להן בהתמודדות והועילה גם לילדיהן. הן גם זכו לתמיכה חברתית מצד האמהות האחרות.

החוקרים כותבים כי הממצאים מבטיחים, שכן זוהי העדות הראשונה לכך שיוגה עשויה להביא לשיפור בתסמיני דיכאון, לעודד מודעות להריון ולשפר את החיבור בין האם לילד; כאשר כל אלה מובילים לשיפור הבריאות הכללית של הילד בהמשך.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום