"לתקצב את הרפואה הציבורית"

(0)
לדרג

יו"ר ההסתדרות הרפואית קרא למשרד הבריאות לפעול להגדלת משאבי מערכת הבריאות. "הרפואה מתייקרת והחיסכון הוא על חשבון המטופלים והרופאים"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית (הר"י) דורשת ממשרד הבריאות להגדיל את המשאבים המוקצים לטובת המערכת הציבורית. במכתב ששלח היום (א') יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הדגיש את התנגדותה הנחרצת של הר"י לתוכנית משרד הבריאות, שנועדה לצמצם את ההוצאה הלאומית לבריאות. כמו כן קרא להגדיל ההשקעה במערכת הבריאות הציבורית.

"מערכת הבריאות הישראלחת זקוקה להגדלת המשאבים. ההוצאה לנפש בשנה בערכי כוח קניה היא כ-2,300$, כשבמדינות מתקדמות באירופה ההוצאה היא כמעט כפולה ובארה"ב אף יותר ממשולשת. ידוע לך היטב, כי הרפואה המודרנית הולכת ומתייקרת. החיסכון הוא על חשבון המטופלים, הרופאים ואנשי הצוות האחרים", כתב ד"ר אידלמן. "במקום להגביל משאבים במערכת הפרטית, על משרד הבריאות לפעול כדי להגדיל משמעותית את המשאבים העומדים לרשות המערכת הציבורית. זה תפקידו של המשרד".

בנוסף, הזכיר ד"ר אידלמן את נושא כפל ביטוחי הבריאות הפרטיים, מצב שבו הציבור משלם פעמיים או יותר על אותו שירות. "טוב יעשה משרד הבריאות אם ידאג להפצת המידע ולהסברה בקרב הציבור על כפילות הביטוחים ועל זכויות המבוטחים. יש ליצור מצב שבו מטופלים יוכלו לממש את הביטוחים הפרטיים במוסדות הרפואיים הציבוריים, לרבות לצורך בחירת רופא".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום