אחות הצילה אדם שטבע בים

(0)
לדרג

אחות בביה"ח "בני ציון" הפכה למצילה: היא הבחינה באדם בן כ-60 הזקוק לעזרה בחוף בקריית חיים, עזבה את עיסוקיה וביצעה בו החייאה עד בוא האמבולנס

מאת: מערכת zap doctors

"אלוהים שלח לו מלאך", כך תיארה אשתו של גבר בן כשישים, שטבע ביום שבת בחוף קריית חיים את מה שעבר עליו בשבת האחרונה. למרבה מזלו - אחות שבילתה בחוף הבחינה במצבו והצילה את חייו.

אנג'לה כהן, אחות במחלקת נשים במרכז הרפואי "בני ציון", הגיעה ביום החופשי שלה לחוף הים כמו מאות מתרחצים אחרים. בהיותה עדה לאירוע, לא היססה ורצה מיד לטובע שנמשה מהמים. היא הגיעה אליו ונטלה פיקוד על פעולות ההחייאה; היא זיהתה שהגבר סובל מפגיעת ראש, ביצעה עיסוי לב וסיוע בנשימות וביקשה לוודא שלא ייגרמו נזקים נוספים. לבסוף הצליחה לייצב את הדופק ולהסדיר את נשימותיו עד בוא האמבולנס.

אשתו של הטובע שנכחה באזור סיפרה כי הוא ביקש להיכנס למים, אך גל גבוה כיסה אותו ולא אפשר לו להתרומם. "לאחר הגעתו של האמבולנס, עברתי לטפל באשתו של הגבר שהייתה במצב היסטרי לחלוטין", מספרת כהן. "הסברתי לה שהוא חי, שהכל מלמעלה, שהיא צריכה להיות חזקה ולהעביר לו אנרגיות חיוביות כי הכל בידי שמיים". לאחר הגעת האמבולנס, הועבר הגבר לבית החולים לצורך המשך טיפול רפואי ומצבו כעת יציב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום