תיק בי"ס כבד מסוכן לגב הילד

(0)
לדרג

במחקר שבו השתתפו יותר מאלף תלמידים נמצא כי תיקי גב כבדים מעלים הסיכון לכאבי גב ב-50%; בנוסף, כ-60% מהילדים נושאים ילקוט הכבד מעשירית משקלם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הורים, שימרו על הגב של הילדים. לפי מחקר חדש, תיק כבד מלא בספרים ובמחברות עלול לגרום לבעיות גב וסיבוכים בעתיד.

לפי המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי Archives of Diseases in Childhood, נשיאת תיקי גב כבדים מעלה את הסיכון לכאבי גב אצל ילדים ואף עשויה להביא לעלייה בסיכון למחלות גב בכ-50%.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם קיים קשר בין משקל תיקי גב לכאבי גב ומחלות גב בילדים בגילאי בית ספר. לשם כך הם ערכו מחקר שכלל 1,400 ילדים בגילאי 12-17, מבתי ספר ברחבי ספרד. הם מדדו את משקל תיק הגב וכן עקבו אחר מדד מסת הגוף, גיל ומין המשתתפים. התוצאה העיקרית היה כאבי גב ומחלות הקשורות לגב.

נמצא כי כ-60% מהילדים נשאו תיקי גב ששקלו יותר מ-10% ממשקל גופם. בקרב מי שנשאו את תיקי הגב הכבדים ביותר נרשמה עלייה של 50% בסיכון לכאבי גב ועלייה של 42% בסיכון למחלות של הגב (אם כי קשר זה לא היה משמעותי). בהשוואה לבנים, בבנות נרשם סיכון מוגבר למחלות עם נשיאת תיק גב.

החוקרים מסכמים כי שכיחות ילדים בגילאי בית-ספר הנושאים תיקי גב היא גבוהה וייתכן כי יש מקום למאמצי מניעה והדרכה מיוחדים בקבוצת גיל זו.

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום